Hej, har ingen aning om vad man skulle kunna sälja ett soptunnehus för, och har inte hittat någon sida där dem säljs så..

Undrar ungefär vad man ska ta för ett soptunne hus som är 75cm djupt, 160 cm högt, och 65 cm brett. Materialet till den kostar cirka 500-600 kronor. Vad är ett rimligt pris?
 
350kr
 
Glöm inte att höra med kommunen om sophämtningen, här i Göteborg har det införts en extra tunna för komposterbart avfall (om man nu inte vill pyssla med sådant själv). Det fick många grannar att säga fula ord då dom de senaste åren har byggt om sina infarter med plats för bara en tunna.
 
raveper skrev:
350kr
Jo, det beror lite på skick när det gäller såna saker kan jag tro. Ny kanske man kan få strax över materialkostnade, gammal, skitig o sliten får du väl betala för bortforslingen.

Men det är egentligen en omöjlig fråga. Du kan få så mycket som någon är villig att betala, är väl det bästa svaret :)

/A
 
mattetvilling skrev:
Glöm inte att höra med kommunen om sophämtningen, här i Göteborg har det införts en extra tunna för komposterbart avfall (om man nu inte vill pyssla med sådant själv). Det fick många grannar att säga fula ord då dom de senaste åren har byggt om sina infarter med plats för bara en tunna.
Ett bra tips, mattetvilling, även för mig, som vill bygga något för soptunnan, i två våningar, barn kan ha det som lekstuga, ett högt spetsigt tak hade jag tänk mig.
 
Ska man vara helt ärlig så är det inte många som vill bo i ett soptunnehus i dagens sverige. Främst av ytrymmesskäl. Det får inte plats så mycket i en soptunna. Man brukar säga att innemiljön i ett soptunnehus ÄR under all kritik. Dock så kan du ha tur om någon är ute efter ett tillfälligt boende under tiden de letar efter något större!

Lycka till!
 
Soplukten lär tränga upp igenom bjälklaget. Mumma
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.