Fick pris på Hultafors Libella 2000 på den lokala bygghandlarn, Libella 2000+ 1500mm skena+ förlängnings skena(900+600) för 1800.- är det bra eller dåligt??
 
vaniljvodka skrev:
Fick pris på Hultafors Libella 2000 på den lokala bygghandlarn, Libella 2000+ 1500mm skena+ förlängnings skena(900+600) för 1800.- är det bra eller dåligt??
Jag köpte min på kampanj för 900 kr med 1800 mm skena men utan förlängningsskenor. Beijer vill ha 2000 för din kombination.

Libellans skena är inte helt styv så den sviktar lite. Så om du behöver en rätskiva så kolla då på en rätstege istället. Sedan så vill den gärna tippa då tyngdpunkten hamnar ganska högt upp. Man får tänka sig för när man ställer ifrån sig den också så den inte rasar i backen. Men den är bra då du kan ta bort passet och använda den på korta sträckor separat eller tillsammans med de kortare skenorna.
 
Kollade in webbshopar för dessa rodukter.

Fick följande pris:

1875:-  exkl. moms och frakt.

2009:-  inkl. moms (ej för beställning online)

1345:-  inkl moms, exkl frakt. Dock fanns inte 1500mm skena där av det låga priset.

2475:- inkl. moms, exkl frakt

Så av detta att dömma kan du nog vara nöjd med priset du fick.

// Snozzi
 
tack för snabba svar.. Då tar jag den :) nu gäller det bara att komma på vad jag ska ha den till ;) skoja bara....
 
Gratulerar till ett kanoonpass, problemet är bara att det är så j-kla bra att man ibland aldrig blir nöjd med bygget ;)
Sen är det kul också att titta över till grannen och kontrollmäta lite eftar att han har varit framme med sitt Biltemapass (billigt murarpass) ;D ;D
 
Vet om riskerna då jag använder ett i jobbet ;) men som sagt, ska man väga av något nogrant så är det ju suveränt..
 
Efter att ha haft förmånen att jobba med både libella och MST 180 så föredrar jag MST 180 utan tvekan.

1, Libella med utdragbara skenor var värdelös att rita efter då det blir ett "hack in" mitt på skenan. Vilket man slipper med MST 180.

2, Libellans libeller sitter i sidan av hela konstruktionen, när jag sätter upp passet står jag alltsom oftast på mitten och vill kunna läsa av där.

3, MST 180 är klart rejälare att hålla i, med mycket vettigare tyngpunkt, lättare att ställa ifrån sig utan att det rasar i backen. MST 180 var också relativt lätt att justera libellerna, vet dock inte om libellan var lika lätt, testade inte det.

4, När det behövs (sällan) är MST 180 mer exakt.

5, Libellan har dock fördel av att kunna bli riktigt kort om man plockar av den från skenan.

Kanske hade jag uppskattat libellan mer om jag hade haft en lång skena istället för de två korta med utdragsbit. Men jag gillar verkligen att MST 180 är så mycket bättre att hålla i, oavsett om man håller i ena eller andra änden eller på mitten.

//daniel
 
jag köpte min libella 2000 från swedol för ~1500 med 1800 skena och 600+900 förlängningsskenor..

Jag är väldigt nöjd med den.

/Johan
 
jag gav 200:- för libelldelen på en loppis i falun, dom hade flera stycken...helt nya...
Libella är tycker jag, bästa köpet om man bara ska ha ett pass, pga mångsidigheten.
 
Paketpris:

- Hultafors Libella 2000
- Vattenpasskena 150 cm
- Förlängningsskenor som monteras på vattenpasskenan

Pris: 1 860 kr exkl. moms

Libella 2000 Vattenpass
 
kolla på tradera brukar finnas lite libella grejer ibland förövrigt tycker jag libella 2000 är suveränt har en 150 skena plus 60 och 90 utdragskenor och jobbar med dem var dag
 
Hur bra är de här grejerna att köpa begangnat?
Jag tänker mig att det är toleranser som ska hållas och säljer man ett beg. så kanske inte garantin gäller (om inte kvittot i org medfäljer).
 
Libellorna man köper på Tradera är oftast nya. Den jag köpte var kvar i sitt lilla pappfodral.
 
ok, ska kolla om det finns några. Jag har aldrig handlat där tidigare så jag hoppas att det går bra.
 
Det kommer ju aldrig ut några.. Letar varje dag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.