Hej,

Jag fick pris av en kille som skulle lägga ett 5cm tjockt lager asfalt på min redan befintliga som börjat bli dålig. Han ville ha 250kr/m2. Vad har ni andra fått ge?
Har ni någon att rekommendera i Göteborgstrakten till ett bättre pris?

mvh Henke
 
Utan att ha koll på asfaltspriser så tycker jag rent spontant att det låter mycket prisvärt. Det ingår alltså material och arbete till färdig lagd yta?
 
Vilken firma? Är ute efter samma sak i Göteborg
 
ja det var alltså för att lägga nu asfalt på den befintliga, inga underarbeten eller så.
 
Som sagt, jag tycker det låter billigt, rent spontant.
 
ok.
 
Spontant så låter det som irländska asfaltläggare. Resultatet brukar ju inte bli bra då...
 
Min far anlitade irländska stenläggare och det blev väldigt bra.
Själv anlitade jag polska stenläggare, och det blev också väldigt bra :)
 
thomasx skrev:
Min far anlitade irländska stenläggare och det blev väldigt bra.
Själv anlitade jag polska stenläggare, och det blev också väldigt bra :)
Jo fast asfalt och stenläggning är väl två olika metoder, jag har själv sett hur irländska asfaltläggare lade en grannes uppfart ca 30m väg. Resultatet ser inge vidare ut idag, ojämn asfaltyta med en blandning av sand.
 
H
Hade folk som la asfalt men utanför Karlstad dock.
210 kr kvm med underarbete och allt.
Stor känd firma med svenskt folk.
Hjälpte säkert till på priset då de la om hela gatan så alla maskiner fanns på plats
 
  • Gilla
Ritjohan
  • Laddar…
Jag betalade under 200:-/m2 inkl "slutjustering" av underlaget. Endast mitt jobb alltså inga maskiner eller projekt i närheten.
Skanska gjorde jobbet och mkt fint arbete!
 
Hemmakatten
Vi betalade över 400:-/kvm (inkl. underarbete) för en 1 1/2 meter bred remsa in på vår grusväg. Vägverket krävde detta när vi byggde vägen för 10 år sedan. För ett par år sedan asfalterade de om länsvägen och en dag när jag kom hem så hade de asfalterat 8 meter in på vår väg. Bara tacka och ta emot. :)
 
Hemmakatten skrev:
Vi betalade över 400:-/kvm (inkl. underarbete) för en 1 1/2 meter bred remsa in på vår grusväg. Vägverket krävde detta när vi byggde vägen för 10 år sedan. För ett par år sedan asfalterade de om länsvägen och en dag när jag kom hem så hade de asfalterat 8 meter in på vår väg. Bara tacka och ta emot. :)
I mitt område asfalterade de helt plötsligt 20-30 meter på en cykelbana som hade asfaltkross som ytbeläggning. Orsaken var att de fick asfalt över och att det är billigare att lägga ut den gratis än att föra tillbaka den till källan och ta hand om den där igen.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Har precis haft NCC hos mig. 25 kvm asfalt. Pris: 12 500 kr inkl moms. Då ingick viss justering av ytan. Bärlagret var på plats men jag hade sparat ca 10-15 cm som de fick fylla upp och se till att det blev rakt. Således 500 kr per kvadrat inkl moms..
 
S
H Hallerudsbo skrev:
Hade folk som la asfalt men utanför Karlstad dock.
210 kr kvm med underarbete och allt.
Stor känd firma med svenskt folk.
Hjälpte säkert till på priset då de la om hela gatan så alla maskiner fanns på plats
Har du nummer som gjorde asfalt till dig ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.