Har tänkt att mura upp hus och garage i Leca, och undrar om någon vet vad murning + putsning både utvändigt och invändigt kan kosta? Totalt ska ca 325 m2 muras upp.
 
putsning har jag hört kostar en 800-1500 kr kvadratmetern, beroende på teknik (tunnputs, tvåskikt eller treskikt).

Priserna skiftar en del beroende på om du bor nära en stad eller ej - som vanligt... Storstäder såsom Stockholm är hutlöst dyra enligt egen erfarenhet.
 
På tok för dyrt.
Jag fick putsat 100 kvm för 8000:-
 
Lyfter upp en gammal tråd.

Nu börjar det bli sista chansen om vi skall hinna få putsat innan vintern. Vi har träffat två killar och fått ett pris, men har ingen aning om ifall det är rimligt eller ej.

Vad har ni betalat för kvm putsning? Det rör sig om putsning av lecavägg på nedervåning.

Jag har också sett att det finns lite olika metoder, är det något man skall tänka på?
 
sollentuna skrev:
Lyfter upp en gammal tråd.

Nu börjar det bli sista chansen om vi skall hinna få putsat innan vintern. Vi har träffat två killar och fått ett pris, men har ingen aning om ifall det är rimligt eller ej.

Vad har ni betalat för kvm putsning? Det rör sig om putsning av lecavägg på nedervåning.

Jag har också sett att det finns lite olika metoder, är det något man skall tänka på?
På en garagefasad räcker "vanlig" enskikts slätputs. Det är inga konstigheter egentligen. Tänk bara på att du bör måla väggarna kankse framåt april-maj nästa år. Putsbruk är poröst och behöver ett skyddande färglager.
 
Menar du att en "vanlig" puts inte räcker på något annat än ett garage? Det som ska putsas är nederdelen av huset och det är där vår entré ska vara.

 
Ingen som vet ungefär vad putsning brukar kosta per kvm?
 
Murning + putsning Kostar ca: 1500 kr /kvm + moms
 
Murat har vi redan gjort, det är själva putsningen jag undrar vad den brukar kosta. Slätputs på leca.
 
Har fått mitt hus putsat. Inkl ställningar, grundning, nätning, tjockputs i 2 lager, genomfärgad stänkputs i 3 lager, slätputsade målade fönstersmygar 14st och knutar 9 st. Allt som allt inkl moms 170m2 110000:-
Detta är då på landet i Blekinge gjort av en mycket välrenomerad fasadfirma. Är jättenöjd med resultatet.
 
Tack för svaret!
Är det 170 kvm boyta på huset, eller är det fasadyta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.