OK....så är det nu snart dags att måla huset. Söker jämförelsepriser.....

Inomhus....spackling, microlit och målning 2x - kr/kvm

Utomhus.....1 x grund + 2 x färg - kr/kvm

Någon som vill dela med sig av sina målarofferter.
Vår ambition är inte att måla själva så jag söker alltså pris inkl arbetstimme av professionell målare.

Tacksam för all input jag kan få när det nu är dags att jämföra lite offerter.

/Calle
 
Tja!

List pris invändigt på gips remsning 2* spackling grundning + 1 färdigstrykning ligger nånstans på 75 :- kvadraten + moms så "dina" behandlingar får du nog räkna med dryga hundringen +moms. Utomhus har jag inen aning om....

Tack
 
Det är jag som skall tacka....skall bara räkna ut väggmängderna nu!
/Calle
 
150 m2 enplan, tummen å pekfingret offert med microlit invändigt, spacklat o färdigmålat, plus två stryk utv. = 130 000:- inkl. ställningar (högt i tak på sina ställen)

 
Ingick utvändig målning i det priset sa du?
 
SiggeSuS skrev:
Tja!

List pris invändigt på gips remsning 2* spackling grundning + 1 färdigstrykning ligger nånstans på 75 :- kvadraten + moms så "dina" behandlingar får du nog räkna med dryga hundringen +moms. Utomhus har jag inen aning om....

Tack
Med microlit får du nog räkna med att dubbla kostnaden då det innebär dubbla arbetsmoment ("tapetsering"+målning)...
 
mellan 50000 -60000:- kommer det att kosta dig. Det tar firman där jag jobbar.Tror inte det skiljer så mycket i resten av sverige.
 
Någon som har priser/kvm på utvändig målning träfasad, 2 ggr inkl alla foder och vindskivor mm? Har fått en offert som jag vill kolla om den är konkurrenskraftig.

/Calle
 
Calle Anka skrev:
Någon som har priser/kvm på utvändig målning träfasad, 2 ggr inkl alla foder och vindskivor mm? Har fått en offert som jag vill kolla om den är konkurrenskraftig.

/Calle
Det kan bli svårt att göra en rättvis jämförelse på detta sätt.

Låt oss säga att du får ut ett kille som tittar och räknar.
Mhm.. så mycket underarbete.. det tar så långt tid.
Hmm.. där blir det svårt att komma åt... hyra ställning.
Sen blir lite extra bökigt på denna sida.. tar nog lite extra tid... Mhmm..

Saken är den att på samma hus och samma behandling så kan det skilja endel.

Så det ända sättet att kontrollera om din offert är rimlig el. ej är att få in flera offerter
från folk som vet vad det är förutsättningar för just ditt hus.

/Fredrik

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.