Hejsan.
Någon som satt räcke i glas på trappa inomhus? Vad har kostnaden blivit för detta och vilka material har används till stolpar osv?
Bilder uppskattas väldigt mycket.

Vi ska öppna upp taket i hallen på vårt hus (1 1/2 plans) där trappan upp sitter. Sedan vill vi ha ett räcke i glas som fortsätter runt det öppnade området. Sammanlagt blir det kanske ca 7 meter varav ca hälften är i själva trappan.
Vilka företag i västernorrland utför sådana jobb?
Verkar svårt att hitta generella priser på internet.
Jag vill få lite kött på benen innan det är dax. ( och förbereda mig för att slippa få en hjärtinfarkt av prischocken) :)
 
  • Gilla
Magiker
  • Laddar…
jag beställde ett trappräcke med vita träribbor 3st stoplar(vita) och en ledare i al(tror jag) som jag har
tänkt besta så den matchar övriga rummet. Det kalaset gick på mellan 4-5kkr för 2meter. Såg att samma
företag hade gjort ett liknande men med glas, dock inga priser men mer än 2kkr/meter skulle jag nog tro.
//
M
 
Tack för svar.
Gärna fler. Det är många som läst, men bara en som svarat... :(
 
Det finnns så mycket som påverkar priset. Formen och färgen på glaset. Hur ska glasen fästas med klämmare eller kommer dom inuti en ram. Men en grov gissning är väl på runt 15000 för glasen plus eventuella klämmare för en kanske 3-500 kr st om sådana används.

Skulle absolut rekommendera laminerat glas då ramlar man inte igenom även om dom går sönder
 
  • Gilla
Trollskidan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.