2 124 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
pris från badrumscertifierad entreprenör
Hejsan!
Jag har fått ett kvm pris från en firma på 750:- exkl. Moms. Detta priset är för fuktsäkring med material och kakling/klinkring, dock ej pris för kakel och klinker i ett nybygge. Det jag undrar är om detta är billigt/dyrt?
Värt att nämna är också att det ingår ej någon spackling (fall/flytspakling).
Jag har fått ett kvm pris från en firma på 750:- exkl. Moms. Detta priset är för fuktsäkring med material och kakling/klinkring, dock ej pris för kakel och klinker i ett nybygge. Det jag undrar är om detta är billigt/dyrt?
Värt att nämna är också att det ingår ej någon spackling (fall/flytspakling).
Våtrumssäkra då? Okej, tycker det svårt att uppskatta timpriset..
Hur stort är badrummet?
Ett på 9,8 m2 och ett på 6,6 m2 samt tvättstuga på 8,4m2.
Total golvyta = 24,8 kvm Total väggyta 80 kvm? Det ger ca 105 kvm som ska "våtrumssäkras" = ca 98 400 kr för tre badrum. Om jag inte räknar ytan som går bort i fönster och dörrar.mangedif skrev:
Svårt att avgöra om det är dyrt eller billigt, om vi inte vet vilket material du ska använda och exakt vad som ingår i jobbet. Vad tycker du själv?
Redigerat:
Ja 80kvm stämmer ganska bra, får det till ca 100.000 också när jag räknade. Ja vilket material vet jag inte.. men det ingår ju ingen spackling i detta pris..
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, hur snabbt gör man 1m2 i tid? Tar det över 1h?
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, hur snabbt gör man 1m2 i tid? Tar det över 1h?
Tycker det låter ganska normalt, ca 2h /kvm, är det stora väggytor utan hål, fönster, ytterhörn osv så är det i överkant kanske....
Förutsätter att det är tätskikt som avses.
Är priset med fix fog tätskikt och allt arbete
Förutsätter att det är tätskikt som avses.
Är priset med fix fog tätskikt och allt arbete
Det är svårt att sätta det relation till totalkostnaden. Just tätskikt och ytskikt är det som brukar kosta mest, men jag tycker du först och främst ska avgöra om totalkostnaden är rimlig.
Det stämmer med fix, fog och tätskickt! Dock ej spackling som jag tidigare nämnt.
Det är helt kvadratiska rum, totalt 3 dörrar och 2 fönster varav ett är 1×1.2 och ett 0.5×0.5.
Det är helt kvadratiska rum, totalt 3 dörrar och 2 fönster varav ett är 1×1.2 och ett 0.5×0.5.
Orkar inte sätta mig in i ovanstående beräkning, men tänk på att väggarna i tvättstugan behöver inte tätskikt förutom 10cm upp från golvet.Vanbeasten skrev:
Det är jag medveten om men en bra synpunkt!
Liknande trådar
-
Trädgårdsväxter från lågprishandeln
Trädgård allmänt -
Extrema överpriser på frånträdande av standardval vid stambyte
Bostadsrätt -
Uppskattat pris från elektriker
El -
Timprisavtal från Skellefteå Kraft
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Pris kök från Ikea, Epoq, HTH GDS och Kvik - en jämförelse
Artikelkommentarer