Å, drömhuset finns att köpa men har inte varit bostad tidigare. Vi behöver göra ett överslag för hur mycket som kan vara rimligt att betala för själva huset. Vi vill ju ha både kök o badrum mm i huset om vi ska bo där ;)

Någon som vet mellan tummen o pekfinger vad man ska räkna med i pris för ett komplett badrum? Rummet är idag ett gammalt skolkök, så avlopp o vatten finns framdraget. Dock inte våtutrymme idag... Har tänkt kaklat men helt ok med K-rauta kakel typ.
Har inte tänkt budget inredning IKEA/Rusta, men inte lyx lyx utan "mittimellan". Har tänkt både dusch o bad, men inte jacuzzi utan "vanligt" badkar men lite större/längre än vanligt. Inga designblandare utan "vanliga" engreppsblandare typ. (Har dock inte tänkt sätta in någon toalett, finns 9 st i huset redan eftersom det är en gammal skola ;)

Rummet är på ca 30kvm

Någon som har erfarenhet a vad det kan gå lös på?

Material: ?Kr
Arbetskostnad: ?kr
 
Badrum på 30 kvm? Ska ni ha in en hel skolklass... ;)
 
bara en hel barnfamilj ;) men det är det minsta rummet... Eller blir nog "bara" 25 kvm för lite är skafferi idag som får bli handuksförvarig etc
 
J
Vi håller på att bygga ett helt nytt badrum nu, från grunden med regling, ny rördragning, ja allt.
Vi är uppe på 150 000 kr nu och lär väl landra runt 170 000 kr.
Vårat badrum är på 20 kvm. Om du vill han jag skriva ner exakt hur mycket vi har lagt ner på allt fast det tar en jäkla tid. Hur som helst så går ju bara tätskiktet på 13 000 kr nu för vårat badrum. Kakel och kliner är köpt på k.rauta för ungefär strax under 10 000 kr osv. listan kan som sagt göras lång.

Jag bör tillägga att min man har gjort allt förutom att dra elen. Han har lagt golvvärmen, rördragningen osv. Flytspackling och plattsättningen gör en plattsättare. Lite VVS-har vi anlitat en firma till, exempelvis för att koppla på en puscher (stavning?) till golvärmen. Sånt som inte min man klarar av.
 
JäntanJeanette skrev:
Vi håller på att bygga ett helt nytt badrum nu, från grunden med regling, ny rördragning, ja allt.
Vi är uppe på 150 000 kr nu och lär väl landra runt 170 000 kr.
Vårat badrum är på 20 kvm. Om du vill han jag skriva ner exakt hur mycket vi har lagt ner på allt fast det tar en jäkla tid. Hur som helst så går ju bara tätskiktet på 13 000 kr nu för vårat badrum. Kakel och kliner är köpt på k.rauta för ungefär strax under 10 000 kr osv. listan kan som sagt göras lång.

Jag bör tillägga att min man har gjort allt förutom att dra elen. Han har lagt golvvärmen, rördragningen osv. Flytspackling och plattsättningen gör en plattsättare. Lite VVS-har vi anlitat en firma till, exempelvis för att koppla på en puscher (stavning?) till golvärmen. Sånt som inte min man klarar av.
Vet du vad bara själva materialet gått på? Vi tänkte inte göra något själva utan ta in folk till allt. Saknar tyvärr både tid o kunskap.
 
J
bibbif skrev:
Vet du vad bara själva materialet gått på? Vi tänkte inte göra något själva utan ta in folk till allt. Saknar tyvärr både tid o kunskap.
Då ska vi se.

Alltså matiealet, menar du då allt, även själva inredningen? Regelvirket och skivor kostade 15 000 kr, fast det är ju det lilla jämfört med vad allt annat kostar.

Vill ni ha någon som ska fixa hela erat badrum på 25 kvm så får ni nog räkna med höga summor. Vet en som fixade ett badrum på runt 10 kvm och gjorde ingenting själv. Hon fick betala 350 000 kr. Fast då fixade ett företag precis allt och det kan ju vara väldigt skönt!!
 
J
25 tusen för plattsättning exkl. kakel och klinker. Då ska vi inte ha helkaklat utan pärlspont på en del också.
 
J
Svart ska jag tillägga.
 
jag har betalat 25tusen för min badrum som är 25kv, och det är efter rotavdraget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.