Hade möte med säljaren igår och han visade fina prislistor på alla tillägg man kan tänka sig (fönster, trappor, vitvaror, spisar mm mm) och hävdade att det var fasta priser för alla.
Är det någon som har lyckats pruta med Eksjöhus?
Verkar mycket svårt tycker jag.


 
Vi har i dagarna skivit på ett köpeavtal med Eksjöhus. Ett lyckan med vinkel. Vi fick ner priset med 20 tusen. Allt som allt kommer hela kalaset att gå på 2 miljoner inkl garage, tomt, byggherrekostn etc.) Dessutom har vi gjort en hel del tillval som tex valmat tak, ryggåstak och bytat upp oss en del i köket. Vi sparar dock ca 100 tusen i arbetskostnad då min sambo ska tapetsera, måla och kakla själv.
 
KickanF skrev:
Vi har i dagarna skivit på ett köpeavtal med Eksjöhus. Ett lyckan med vinkel. Vi fick ner priset med 20 tusen. Allt som allt kommer hela kalaset att gå på 2 miljoner inkl garage, tomt, byggherrekostn etc.) Dessutom har vi gjort en hel del tillval som tex valmat tak, ryggåstak och bytat upp oss en del i köket. Vi sparar dock ca 100 tusen i arbetskostnad då min sambo ska tapetsera, måla och kakla själv.
Grattis :D

Jag rös när jag läste ditt inlägg, kände så väl igen mig ca 1,5 år tillbaka.

Mitt Tips till dig Kickan. Ha koll på precis allting så att ni inte hamnar i klister.

Till ante100
Vi fick ner priset på ryggåstaket med 20 tkr.

Mvh
Jarppan
 
KickanF o Jarppan

Det är altså 20 tkr på byggsatsen ni lyckades förhandla bort. Stämmer det?


 
Vi håller på att bygga ett Sandhem från Eksjöhus(nyckelfärdigt).
Vi har en kostnad på 1150 000:- för huset och ca 815000:- för att montera det.Kommer att kosta 2 400 000:- klart med tomt och allt (tomt=70000)nyckelfärdigt.Vi har valt bort kök och badrumsinredning.Köket blir från IKEA.De ska börja sätta innerväggar hos oss snart.Vitt hus med grått tak och silver hängrännor/stuprör.Garaget ingår då det är ihopbyggt med huset.Vi valde mellan olika leverantörer med blev helsålda då vi var inne i ett Sandhem.Har även lagt till ett rum på baksidan där det annars är uterum under tak.Kostade småpengar men gjorde 16kvm mer boyta.146kvm totalt.Taket och väggarna finns ju redan,bara att gjuta större grund med värma mm.
Däremot har vi ännu inte lyckats pruta men vi försöker så gott det går.Har äntligen fått rätt takpanel.Efter att vi ändrat oss första gången och fått fel andra gången.Hur vi kunde få rätt???Jo vi beställde själva den vi ville ha hos vår lokala träfirma.Eksjöhus kunde inte få fram "vanlig,slät" panel.Som man annars kan köpa på ALLA trävarufirmor jag har varit på.Konstigt att inte Eksjöhus kan fixa detta.Det enda vi ska göra är att måla utomhus.Sparade enorma pengar på detta >50 000:-
 
Peppes_Bodega skrev:
Vi håller på att bygga ett Sandhem från Eksjöhus(nyckelfärdigt).
Vi har en kostnad på 1150 000:- för huset och ca 815000:- för att montera det.Kommer att kosta 2 400 000:- klart med tomt och allt (tomt=70000)nyckelfärdigt.Vi har valt bort kök och badrumsinredning.Köket blir från IKEA.De ska börja sätta innerväggar hos oss snart.Vitt hus med grått tak och silver hängrännor/stuprör.Garaget ingår då det är ihopbyggt med huset.Vi valde mellan olika leverantörer med blev helsålda då vi var inne i ett Sandhem.Har även lagt till ett rum på baksidan där det annars är uterum under tak.Kostade småpengar men gjorde 16kvm mer boyta.146kvm totalt.Taket och väggarna finns ju redan,bara att gjuta större grund med värma mm.
Däremot har vi ännu inte lyckats pruta men vi försöker så gott det går.Har äntligen fått rätt takpanel.Efter att vi ändrat oss första gången och fått fel andra gången.Hur vi kunde få rätt???Jo vi beställde själva den vi ville ha hos vår lokala träfirma.Eksjöhus kunde inte få fram "vanlig,slät" panel.Som man annars kan köpa på ALLA trävarufirmor jag har varit på.Konstigt att inte Eksjöhus kan fixa detta.Det enda vi ska göra är att måla utomhus.Sparade enorma pengar på detta >50 000:-
Så gott som alla jag menar inte precis alla hustillverkare har INTE målning utvändigt med i DERAS/ENTREPRENÖREN`s antagande, så vi bland många med oss har målat sitt hus utvändigt själva.
Beppe är du hundra på att det inte var invändig målning som ni valde bårt pga att det brukar ligga runt 50 tkr.

Jarppan
 
Jag är säker på att vi INTE valt bort invändig målning/tapetsering.Men däremot kan jag ha förväxlat priset med något annat (kanske kostade 50000 både in-&utvändigt?)
.Vad kan vara rimligt att det kan kosta med enbart utvändig målning?
 
I Eksjöhus nyckelfärdigt så ingår det faktiskt även utvändig målning. Vet inte vad det kostar att välja bort enbart utvändig. Vi valde bort både in- och utvändig, tapetsering, golvläggning, kakling etc och sparade ca 170 på att göra detta själv. 8)
 
.....170 tusen sulle de ju va ! ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.