Någon som gjort en besiktning/filmning av sina avloppsrör? Vad kostade det??
Har gjutjärnsstammar och känner att det hade varit skönt å se konditionen på dessa, huset är byggt -61
 
Några tusenlappar, beror mest på hur lång tid det tar.
 
Filmade rören i plattan och ut mot gatan för drygt ett år sedan innan vi köpte huset (från -54). Kollade med två företag o det ena var märkbart billigare fast då fick man inte sitt avlopp på DVD men det tyckte jag att jag kunde vara utan :) Kändes som att det räckte att de filmade utan att spela in och bara bedömde vad de såg. De sysslade i huvudsak med plastinjektion i gamla rör men gjorde även detta. Betalade 1090kr+moms enligt överenskomelse på telefon innan.

Har läst i efterhand att det kan vara mycket svårt att se skicket på gjutgärnsrör utan att man högtrycksspolar samtidigt (och enligt vissa även då...) med då kunde man tydligen riskera läkage om röret var i dåligt skick (förstod det som att man riskerade att spola bort skiten som tätade röret...). I mitt fall hade jag turen att det var tämligen nyspolat då förra ägaren hade haft stopp i köksavloppet så det gick att se bra och rören såg bra ut enligt firman.

Mvh Andreas
 
  • Gilla
cinajo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.