Någon som kan rekommendera en bra printer.
Jag vill ha en som har nätverksanslutning och som kan skriva dubbelsidigt (och där toner/patroner inte kostar lika mycket som skrivaren...). Bör vara färg, men har inga ambitioner att skriva ut bilder från kamera på den. Den behöver ej heller vara snabb.
Bläckstråle eller laser, vet ej!?
 
Jag köpte en PIXMA iP5200R innan jul, och är extremt nöjd med den.
http://www.canon.se/For_Home/Produc...p?ComponentID=306179&SourcePageID=26389#1

Canonbra utskrifter (kantfritt upp till A4) och trådlös nätverksanslutning som för mig fungerat felfritt.
Den har även helt separata patroner så att man har en möjlighet att tömma varje färg helt innan man byter patron. Det finns inte "piratpatroner" att tillgå ännu, men jag tror att det kommer så småningom, det brukar det göra. Patronerna är f.n. billigast på webhallen, strax över 100-lappen per patron.

Idel lovord, men jag är extremt nöjd!
 
Jag har inte provat den själv men tex hp:s color laserjet 2600N fyller troligen dina krav.
 
Chinaski skrev:
Jag köpte en PIXMA iP5200R innan jul, och är extremt nöjd med den.
Tyvärr så verkar uppgraderingen från Pixma5000 -> 5200 mest ha bestått i att göra det svårt/omöjligt att tillverka piratbläck, öka priset på bläckpatroner samt minska innehållet i patronerna.

Kan du få tag på en "gammal" Pixma3000, 4000 eller 5000 så får du ungefär dubbelt så mycket utskrift för pengarna, eller 8 gånger mer med piratbläck (ca 1kr per fotoutskrift i A4).
 
mats_o skrev:
Jag har inte provat den själv men tex hp:s color laserjet 2600N fyller troligen dina krav.
Jag har satt ut ett antal sådana på jobb och de fungerar alldeles galant! Du ska definitivt inte ha bläckstråleskrivare i vilket fall som! HP2600N har även ett trevligt och tydligt webgränssnitt.
 
Du måste dock köpa 2600DN då för dubelsidigt!
 
tsarraz skrev:
Du måste dock köpa 2600DN då för dubelsidigt!
Eller köra manuell duplex ;D
 
Tack för förslag!
Ang 2600, verkar vettig!
Man kan dock undra:
Skrivaren kostar 2900kr, 4 * tonerkassetter (svart,cyan,mag,gul) kostar 4*800 = 3200kr!
Snacka om karusell och gungor!
 
Är nog inne på en HP 1320n nu.
Laser, dock ej färg vilket jag tror räcker för mig.
Nätverk, Duplex och 250arks pappermagasin smäller högt tycker jag.
Kostar 4000:-
 
Du gör såklart som du vill men min åsikt är att i dagsläget finns det ingen anledning att köpa svart/vit skrivare. Om du lägger till 895:- så kan du köpa en HP Laserjet 2605DN från JME Data. Då har du färgutskrifter i dom 5-10 år som du ev. behåller skrivaren. Jag tycker färgutskrifter är lika stort framsteg som färg-tv men det kanske bara är jag som resonerar så.
 
wertok skrev:
Du gör såklart som du vill men min åsikt är att i dagsläget finns det ingen anledning att köpa svart/vit skrivare. Om du lägger till 895:- så kan du köpa en HP Laserjet 2605DN från JME Data. Då har du färgutskrifter i dom 5-10 år som du ev. behåller skrivaren. Jag tycker färgutskrifter är lika stort framsteg som färg-tv men det kanske bara är jag som resonerar så.
OK, färg vore naturligtvis inte helt fel, men hur funkar det med laser om man sällan använder patronerna? Torkar allt igen?
 
Nej, det är bläckstråleskrivare som torkar igen, tonern till laser håller sig även om du inte använder den regelbundet. Du byter bara ut den färg som tagit slut, det sitter 4 olika toners i den.
 
HAr flera olika Lasers från HP och alla fungerar perfekt..

Vill dock varna alla som fundera på att köpa en HP colorlaserjet CP660 den är helt oduglig men den säljs nog bara som begangnad nu..
 
Jag gillar HP, men ska det vara automatisk duplex för dubbelsidiga utskrifter blir det rätt dyrt på en laser. Tror man kommer upp över 5000kr men jag kan ha fel.

Samsung har dock kommit med en billig (2868kr inkl moms) färglaser med automatisk duplex.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080270

Finns med inbyggt nätverkskort om man lägger till 1000kr.
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010080271

När ni kollar efter skrivare med automatisk dubbelsidig utskrift, kolla noga om det verkligen är så. Dustin skriver ibland att det är duplex, även om det bara är manuelll duplex. Och det har ju alla skrivare, eftersom man får vända pappret själv och lägga i.....

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.