20140102_131301.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tjena

Hur skulle ni tolka detta? Ska brunnen primas eller ska den bara göras rent med T-röd?
De skriver "När primern torkat" men de kanske menar runt om brunnen?
 
SBH skrev:
rengöra sedan prima?
är denna beskrivning kanske bättre?
[länk]
Njaee, hittaringet i den manualen. Däremot ser jag att den är äldre än den jag hade här henna och att man ändrat till att först montera hörnorna sedan folien. I den äldre du länkade till gjorde man tvärt om. Undrar varför?

Om man skulle prima på brunnens rostfria plåt så borde det väl stå något? Den rostfria plåten är ju slipad med sandpapper och sedan rengjord med T-röd. Borde räcka? Det är ju inget dammigt eller sugande underlag.

Ingen som vet detta säkert?
 
S
ajdå tänkte inte att den va älder när den är från lipshemsida.

är väl mera att det ska bli ett sammanhängande skikt.
 
SBH skrev:
ajdå tänkte inte att den va älder när den är från lipshemsida.

är väl mera att det ska bli ett sammanhängande skikt.
Lite förvirrande när de har gamla inaktuella guider på sin sida? Det kanske är för att kunna se id ev försäkringsärenden om man vid den tidpunkten utfört arbetet enligt beskrivningen.

Verkar skilja mycket mellan olika tillverkare om remsorna eller folien skall monteras först.
Framgår ingenstans något om primer på unidrainbrunnen så jag skiter i det. Nöjer mig med hysteriskt rent och rejält med gummimassa.
 
S
jo. var nog med den där brunnen.
funkar brunnen för dig så. börjar det samlas ideer för egen del.
 
Holpers skrev:
Nöjer mig med hysteriskt rent och rejält med gummimassa.
Slipa med sandpapper, tvätta med T-Röd (eller förtunning) sedan gummimassa och tätskikt 5 cm in över plåten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.