Hej! Vi råkade prima golvspånskiva med armeringsnät, golvvärme i badrummet med Kiilto kera primer istället för start eller one före flytspackling!!! Kan någon hjälpa och säga vad vi kan göra åt saken??

När vi handlade saker så var tanken att köpa primerone för att den ersätter kera och start men det blev fel och märkte det efter primning!! Jag bli galen!!!
 
Välkommen hit!

Jag tror att största skillnaden mellan "Start" och "Primer" är att Start har lite mer motstånd mot att fukt går ner i underlaget när du flytspacklar men Primer lär ju också fungera för flytspackel. VIll du vara säker så ring Kiilto och kolla, de brukar svara på frågor.
 
  • Gilla
Mi Ri
  • Laddar…
Så det gör inget om vi har gjort så? Nu var jag lite lugnare ‍‍ jag kan ringa och höra för säkerhetskull. Tack snälla för svaret.
 
M Mi Ri skrev:
Så det gör inget om vi har gjort så? Nu var jag lite lugnare ‍‍ jag kan ringa och höra för säkerhetskull. Tack snälla för svaret.
Ja, alltså, Kera Primer är ju för tätskikt egentligen så jag skulle kolla med Kiilto. Min gissning blir att Primer nu har åkt ner i spånskivan och gör varken till eller från och du kommer ju inte att få bort den så alternativen är att köra på och se glad ut, alternativt om Killto svarar och du kan lägga Start ovanpå ännu...
 
  • Gilla
Mi Ri
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Ja, alltså, Kera Primer är ju för tätskikt egentligen så jag skulle kolla med Kiilto. Min gissning blir att Primer nu har åkt ner i spånskivan och gör varken till eller från och du kommer ju inte att få bort den så alternativen är att köra på och se glad ut, alternativt om Killto svarar och du kan lägga Start ovanpå ännu...
Ja så tänkte jag också göra att köra start eller one ovanpå den nu, men ska höra med kiilto också. Tack snälla
 
M Mi Ri skrev:
Ja så tänkte jag också göra att köra start eller one ovanpå den nu, men ska höra med kiilto också. Tack snälla
Fick du något svar från Kiilto? Jag sitter nu med samma bekymmer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.