Läste lite i saken här på forumet men hittade inget om detta. Några hade visst bara putsat med nät på cellplasten som jag förstod. Mitt hus ligger avsides så inget vidare pris i dessa trakter. Så vill inte lägga mer än nödvändigt på min renovering. Går ju å laga ev sprickor mm lätt om det skulle uppstå. Men trillar allt, då är det en dålig ide.

Så vad sägs, någon primer för ändamålet? Eller räcket det att köpa denna dyra specialputs å lägga någon mm lager som fäste för vanliga putsen???

Hemskt tacksam för input! /En hemma-fnulare i alla lägen :)
 
Hej, tack. Läst din tråd. Fast du verkar ha haft någon speciell cellplast skiva. Någon som är gjord för att hålla kvar putsen. Är det en cellplast skiva med frästa spår i sig? Som de nya ist för isodrän mm, men då skall det utfrästa sitta in mot väggen så fukten från väggen kan gå in i spåren å Upp/Ner på skivan å bort från väggen. Jag har köpt vanlig slät cellplast nämligen :/ Tack så länge!!!
 
Eller hade jag fel i det? Någon annan som vet något i saken??? /Tacksam
 
Det finns speciell primer för icke sugande och glatta ytor som cellplast och aluminium etc. När jag primade mitt aluminiumbelagda värmegolv som det skulle läggas stengolv på så använde jag Schönox SHP. Den innehåller sand så det blir en bra struktur för fix och annat att fästa mot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.