A
Tar en mäklare i betraktande vilket husmärke det är när priset sätts på ett begagnat hus.
När vi byggde vårt Aneby-hus - 93 så mumlades det om att det märket var i alla fall bättre än Boro-hus när det gällde grovlek på virke och träskivor bakom gipsväggarna t.ex.

Tänker köpare på en sådan sak?
 
A Achren57 skrev:
Tar en mäklare i betraktande vilket husmärke det är när priset sätts på ett begagnat hus.
När vi byggde vårt Aneby-hus - 93 så mumlades det om att det märket var i alla fall bättre än Boro-hus när det gällde grovlek på virke och träskivor bakom gipsväggarna t.ex.

Tänker köpare på en sådan sak?
Tyvärr inte gissar jag, kanske en påläst hemsnickare. 1/100 kanske
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tyvärr inte gissar jag, kanske en påläst hemsnickare. 1/100 kanske
Ja det är ju skumt, det vore som en bilförsäljare sålde alla märken för samma pris.
 
Jag tror (tyvärr) en genomsnittlig bilköpare har större insikt i hur bilmärken förhåller sig till varandra på premiumskalan än vad en genomsnittlig husköpare har. Speciellt då husen uppnår en ålder så alla termers som nybyggd/nyuppförd osv försvinner ur marknadsföringen. Skulle gissa att extremt få har koll på vilka tillverkare som tex uppförde innerväggar med isolering och osb som standard jämför med de som körde oisolerat och enkelgips för att endast kolla på en liten detalj som kan skilja på premiumskalan och inte kommer stå med en ett prospekt
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
A
Två hus, ena kostar 1 miljon mer att bygga och efter ett antal år så säljs de för samma pris.
Det måste finnas en brytgräns där ett antal år gått och en jämvikt uppstår mellan priserna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.