Hej.

Vi ska bygga garaget själv fast tänkte köpa in prefabricerade takstolar.
Verkar finnas en uppsjö med företag som gör sådana, dock så har jag inte hittat någon lokal producent (Blekinge).

Uppskattar om någon kunde dela med sig av vem de anlitade för att tillverka takstolarna (traditionell fackverksstol)
Dessutom skulle jag vilja veta vad dessa då kostade per styck (samt vilken fraktkostnad som var aktuell)

Hoppas på svar.
 
Hej!

Jag har inget tips på någon producent i Blekinge, men Nässjö Takstolsfabrik (Takstolar, produktion och hantering – Nässjö Takstolsfabrik AB – Takstol, bygga, småland) är ju stora exempelvis.

Jag köpte mina takstolar av Byggkonstruktioner i Timmele (Timmele Takstolsfabrik 0321-530 280 # info@timmele.com). Nästan samma pris som Takstolsfabriken, men närmare mig och något snabbare.

Jag har för mig att mina takstolar till garaget (7,8m långa) kostade ca 700+m/st. Offererat pris på transporten ca 1300+m (ca 3 mil enkel väg), men jag hämtade dem själv i stället.

/ M.C.
 
Tackar för svaret.
Nu ska det förhoppningsvis snart komma offerter.
 
Tak & Vägg Tydesjö AB ligger i Knislinge. Det är inte så långt från Blekinge.
 
Timmele, kanon service, jag köpte takstolar och mina egenhändigt ritade väggblock där.
Plus att jag passade på att få med allt K-stämplat virke till bla bjälklag i samma transport, överlägset!!



Suveräna!!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.