hej

är den nån som byggt alt fått offert från några seriösa baltiska prefab tillverkare? har ju sett några typ balticvilla.ee och nph.ee

hur har det isåfall gått ? hur är priset jämfört med svenska dito? kvaliten?
 
Hej,

Jag köpte mitt hus av Dolena.

www.dolena.lt

Jag är mycket nöjd. Jag har även 2 vänner som senare har byggt villor från Dolena.

Hälsningar

Sebastian
 
hej,

hur låg de i pris jämfört med våra svenska husleverantöre
 
Hej
Vi kommer att köpa vårt hus från Estland, nph.ee. Via jobbet har vi kontakter i Estland och är där ganska ofta. HAr besökt dem i Tartu. Det vi väntar på nu är att vi ska skriva färdigt alla papper, beräknad leverans har de sagt i jan. Priset ligger på 3500 kr/m2. Då är det uppsatt, innerväggarna monterade, gipsskivor sitter på de ställen där elektrikern inte ska komma in, rören för elen är dragna, 25 cm isolering i ytterväggarna.
aluminium föster med u värde på 1,1, zhingel tak som är lagt, färdigtmålat med falurödfärg. Detta hus är jag ritat själv så de tar fram alla konstruktionsritningar. detta ingår också i priset.
 
hej,

tack för info. Det låter ju som precis vad jag behöver. Vi ska bygga på 75m2 till befintlig byggnad och vill kunna bo kvar så moduler är at föredra. Tänkte också köra falufärg. Har ni köpt den och skickat till dom eller köper de själva? Hur har ni tänkt lösa transporten?

//fredrik
 
Vi har en kontakt på rötmotaverken (http://www.rotmotaverken.se/) som jobbar åt dem i estland och i sverige, hon pratar både svenska och estniska. Hon har pratat med vår kontakt på husföretaget och har sålt den färg vi vill ha till dem.

Transporten kommer vi att ta med ett estnisk företag som vi brukar använda i mitt jobb. Vi blev dock även erbjuden att husleverantören själv skulle ordna med transporten, för oss blir det dock billgare att ordna det själv då vi har bra avtal med transportfirman i estland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.