W
Hej

Har irriterande och enligt mig obegripliga samt oacceptabla problem med mitt powermaster larm. För några månader sedan råkade jag själv sätta igång en rörelsedetektor när jag kom hem och fick varken sms eller mail från larmet efteråt. Larmet svarade inte på St**** (statussms), däremot kunde jag koppla på och av larmet via sms dock utan kommunikation tillbaka. Fyllde på sim-kort och startade om larmet genom att bryta strömmen och ta ut batteriet. Såg även till. att kablarna satt i ordentligt till ip-modulen Problemet kvarstår, får inga sms eller mail vid larm och det svarar inte på statusförfrågan. I centralapparaten finns inga felmeddelanden , dock stod det tidigare "systemfel". När jag körde diagnos på gprs står det "vänligen vänta" ett långt tag och sedan något i stil med "kunde inte nå server"

I visonic appen står det under alerts "control panel gprs went offline" och "control panel comm failure"

Det här fixade till sig självt på något sätt.

Nu några månader senare så får jag veta av grannarna att larmet har gått under dagen och stått och tjutit. Samma jävla visa igen, varken sms eller email. Stabilt det här.

Allt annat lika som förra gången. Går inte att kommunicera med larmet via sms och det står "gprs went offline" i appen under "alerts". Nu kan jag dock inte heller koppla på och av larmet via sms.

Vad kan felet vara? Har en ip-modul och en gsm vilket gör det så jävla störande att skräplarmet ändå inte lyckas kommunicera att larmet har gått. LANet ska ju dessutom vara OK så varför kommer inget mail?

(vore jag rik så skulle jag unna mig att slå sönder skiten)
 
Redigerat:
W
Slut på kontantkortet... Nu verkar den skicka sms och mail som den ska. Dock ska väl mail ändå gå iväg, det är väl poängen med ipmodul?

Nu svarar den inte på smskommandon dock och går ej heller att larma via appen. Efter ett tiotal försök så svarar den plötsligt på ett statussms men sedan är den död igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.