Hej, jag jobbar med instalation i stockholm och borrar då offtast i bettong med hammarborr. Problemet jag har är att jag inte åker runt med servicebil men åker med lokaltrafiken. Vet någon av er en bra lösning för damsugning som inte är så stor? Tex en bra handamsugare. Jag har en dewalt D25134.

Tack i förväg, Aksels.
 
Rickard.
Gul och svart DeWalt spikpistol med HEPA filter för dammsugning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
passar en sån här på din maskin?

Annars kanske du kan titta på att byta maskin till en med dammsug.
 
Tack men den gör tyvär inte det. Den är till en mycket större maskin. När man pratar om att köpa större manskin så blir det ju så att den kostar mer och är svårare att transportera. Men tack ändå.

Rickard. Rickard.ag skrev:
[bild] passar en sån här på din maskin?

Annars kanske du kan titta på att byta maskin till en med dammsug.
 
Rickard.
Dyrare kanske men knappast större, Den passar väl på dewalts vanliga batteriborrhammare om jag inte missat något?

Har du något annat batterisystem nu så säljer säkert dom också en motsvarighet.

Har du något 18v batterimaskinen med dig jämt så kan du kolla om dom har en minidamsugare, vet att bosch och milwaukee har men det kanske finns fler, dock har jag ingen aning hur bra dom fungerar, betongdamm är inte lättast att suga upp.
 
  • Gilla
Aksels
  • Laddar…
Hur transporterar du maskin/verktyg i dag? Jag tänker att en pirra/säckkärra kanske vore till hjälp? Kanske finns det faktiskt lämpliga minidammsugare, men min spontana tanke är att de ofta är för klena för att göra ett riktigt bra jobb + att filter etc. kanske inte är de bästa, vilket innebär att den kanske skär ihop rätt snabbt p.g.a. slipdammet.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Dyrare kanske men knappast större, Den passar väl på dewalts vanliga batteriborrhammare om jag inte missat något?

Har du något annat batterisystem nu så säljer säkert dom också en motsvarighet.

Har du något 18v batterimaskinen med dig jämt så kan du kolla om dom har en minidamsugare, vet att bosch och milwaukee har men det kanske finns fler, dock har jag ingen aning hur bra dom fungerar, betongdamm är inte lättast att suga upp.
Måste få tag på en sån då. Tack. Hittade denna som funkar på proffsmagasinet. Tack för rådet.
https://www.proffsmagasinet.se/mask...y5WWZxxBoNzx_3FTe7rHY88VmuTaBRzhoCFuoQAvD_BwE
https://www.proffsmagasinet.se/mask...paket/milwaukee-m12-nrg-201-laddpaket-jz24102
 
M Modig skrev:
Hur transporterar du maskin/verktyg i dag? Jag tänker att en pirra/säckkärra kanske vore till hjälp? Kanske finns det faktiskt lämpliga minidammsugare, men min spontana tanke är att de ofta är för klena för att göra ett riktigt bra jobb + att filter etc. kanske inte är de bästa, vilket innebär att den kanske skär ihop rätt snabbt p.g.a. slipdammet.
Du har troligen rätt. Tänkte mest om någon har erfarenhet av det. Jag tar med mig allt i en sys 3 och en sys org. Ganska litet paket. Men jag hittade en lösning. Tack
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.