Hej,
www.garageexperten.com gör mycket reklam och har trevlig nivå på priser på portar. MEN jag hittar väldigt få recensioner om dom varken bra eller dåliga? Någon här som har något att dela med sig om dom?

I mitt fall är porten en 3000*2500 så det begränsar leverantörer lite grann
 
  • Vit garageport med sektioner och synlig mekanism för öppning, storlek 3000*2500.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var det verkligen ingen som haft något med portar från garageesperten att göra?
 
Steeldragon
Hur gick det, beställde du därifrån? Har allt fungerat OK?
Funderar själv på att beställa därifrån. Men även idag, flera år senare finns det knappt några recensioner alls om dem.
 
Beställde port med motor och extra fjärrkontroll. En Hörmann blev det. Inga problem med leverans eller porten i sig. Är det något särskilt du funderar på?
 
Steeldragon
halper halper skrev:
Beställde port med motor och extra fjärrkontroll. En Hörmann blev det. Inga problem med leverans eller porten i sig. Är det något särskilt du funderar på?
Säljer de Hörmann? Jag trodde de bara hade sina egna märken samt Wisniowski, som verkar vara något polskt märke.
Gör skillnad på garagePORTexperten och garageexperten. Det är den senare jag undrar över :)
 
Oj, förlåt. Nu när jag faktiskt läser vad du skrivit så ser jag att jag har helt fel. Det var Garageportexperten jag beställde från, så bortse från min kommentar. Gick visst lite snabbt där på mobilen!
 
Jo det gick bra, frakten var såpass dyr så jag hämtade själv i Jönköping.
Montaget fungerade fint. Står ett entusiastfordon där så den används inte dagligen direkt.
Rekommenderas verkligen.
 
Jag köpte en i höstas.
Fick en skena som linhjulet var felmonterat på, höll på i flera kvällar innan jag hittade felet. Garageexperten skickade en ny och krediterade mig så att jag blev nöjd, fick även en öppnare till insidan som plåster på såren.

Öppnar och stänger iaf en gång per dag och det funkar fint. En tätlist på översta bladet har gått sönder men jag har inte kontaktat dom Ang det än... kan vara monteringsfel

Har en Hörmann på jobbet och tycker dom är rätt likvärdiga i mina ögon
 
  • Gilla
Alexander83
  • Laddar…
Steeldragon
nino nino skrev:
Jag köpte en i höstas.
Fick en skena som linhjulet var felmonterat på, höll på i flera kvällar innan jag hittade felet. Garageexperten skickade en ny och krediterade mig så att jag blev nöjd, fick även en öppnare till insidan som plåster på såren.

Öppnar och stänger iaf en gång per dag och det funkar fint. En tätlist på översta bladet har gått sönder men jag har inte kontaktat dom Ang det än... kan vara monteringsfel

Har en Hörmann på jobbet och tycker dom är rätt likvärdiga i mina ögon
Tack för svar, kul att höra att det funkar.
De är ju rätt mycket billigare än andra på marknaden så den spontana känslan är ju annars att det lukar lite skumt.

Då kanske det blir en beställning därifrån ändå.

Tar dock tacksamt emot fler åsikter om någon annan har erfarenheter av dem.
 
Väcker upp den här gamla tråden om det är någon som är intresserad av erfarenheter av portar från garageexperten. Priset på porten jag köpte var bra (frakten dyr) men kvalitén på den tycker jag är dålig. Överlag känns det att den är gjord på billigast möjliga vis. Alla skenor är tex. ogradade och sylvassa i kanterna så handskar är ett måste vid montering. Monteringsanvisningarna är väldigt knapphändiga och det krävs en del fantasi och klurande för att få ihop hur delarna ska monteras. På min port är dessutom fallskyddet/fjäderbrottssäkringen felaktigt. De verkar ha ändrat designen sen anvisningarna skrevs för den ser inte ut som på bilderna men som den är gjord nu fungerar den inte. Själva porten fungerar iofs ändå men om fjädern går av riskerar den att ramla ner.

Jag rekommenderar inte att köpa port härifrån.
 
Jag hade inte handskar och skar mig inte
Ja monteringsanvisningarna var kanske inte dom bästa men när jag ringde så fick jag nr till en som monterar portarna och fick väldigt bra support därifrån.

Det fattades nån skruv eller mutter till fallskyddet men funkar tror jag att det gör nu.

Har några Hörmann på jobbet och jag tycker inte att dom är nå bättre... Har iof inte haft min port så länge så min upplevelse kan ju ändras med tiden
 
Jag köpte min port från garageexperten 2014, har funkat som förväntat under dessa år, jag köpte en 5,1m bred port så konkurrenterna var ganska långt borta prismässigt.

Hade inga större problem med monteringen som hängde ihop med kvalitén på grejerna, lyckades dock med bravaden att hänga upp alla tak skenor på prov med buntband för att stunden senare få för mig att testa motorns funktion, vad väl inte så lyckat men knappast fel på porten.

Visst finns det bättre grejer att köpa, men när det är nästan 3 gånger priset på den som låg närmst så var valet enkelt, hade jag dock fått betala 35 000kr för en port så hade jag nog även förväntat mig en ganska mycket högre nivå.
 
  • Gilla
Fruck
  • Laddar…
Köpte 2 portar 2014, ganska rappliga skenor, hade även böjarna på skenorna varit o metall hade det gjort stor skillnad istället för plast... glider inte så bra som man kunde hoppas.
Dålig och bristfällig installationsguide, fick till slut gå till grannen o titta hur han port var monterad (annan tillverkare men ändå lik)
Fick dessutom över en hel del fästen o skruvar... kan iof vara samma monteringskit till alla deras portar så man får för mycket grejor.
 
  • Gilla
Fruck
  • Laddar…
Mina böjar är iaf i metall, men ja det blev en jäkla massa skruv över bla expanderbult om man ska fästa i murade väggar
 
Någon som kan mäts överhöljd på sin port från garheexperten? Har räknar fel på 10cm (fick fel uppgift över telefon) har 227cm upp till tak. Trodde de var 237. Beställt en höjd 2100 port. Funkar det med 17cm eller måste det finnas 25cm? Jag struntar i om motorn sitter dikt ann i taket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.