Humlo
Jag sitter här med kataloger för badrumsinredning, toaletter, badkar, duschar, kranar. Ja ni fattar.
Det är en djungel. Alla möbler ser ungefär likadana ut så jag undrar vilket märke på kommod och spegelskåp som är tillräckligt bra och billig utan att helt tappa all kvalitet? Ikea tilltalar mig inte utseendemässigt (allt ser likadant ut där) men vad ska jag kolla på för märke som ligger i samma prisklass? Jag är helt snurrig här nu och har alldeles för många kataloger att plöja igenom. Bara att hitta ett badkar när alla ser likadana ut? Hur ska jag tänka och sortera?

Vad har ni renoverat med som är basic men bra?
 
BirgitS
När det gäller toalett, kranar och blandare välj klassiska kvalitetsmärken som Ifö, Ido, Mora, FM Matson, Ora, Hans Grohe eftersom det blir dyrt att behöva byta ut ett billighetsmärke efter fem år därför att det krånglar och det finns inga reservdelar.

Humlo Humlo skrev:
Ikea tilltalar mig inte utseendemässigt (allt ser likadant ut där) men vad ska jag kolla på för märke som ligger i samma prisklass?
Ikea kan hålla låga priser för hyfsad kvalitet, eftersom de gör så väldigt många exemplar av varje modell, och det är nog ingen annan tillverkare som kommer upp i de volymerna och därför tror jag inte man kan få samma låga pris för samma kvalitetsnivå från någon annan.

När det gäller badkar och handfat: Läs på om material, läs skötselanvisningar, läs vad garantierna omfattar osv.
 
  • Gilla
Humlo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.