Hejsan,

Ny på forumet och har precis införskaffat en Folkpool som kommer inom 3 veckor, men jag hoppade över att ta pooltaket från Folkpool eftersom jag tycker det var osjäligt dyrt. Har kollat runt lite och hittat http://www.dreampools.eu/pool-enclosures/ vilka har billiga pooltak. Frågan är om de håller och hur kvalitén är..?
Någon med erfarenhet?

Mvh
sundancekid:cool:
 
Till och börja med, vad kostar ett billigt pooltak?
Finns inga priser på hemsidan, vad frakt kostar, hur man betalar, garantier etc.
Inget ont om Polska företag men man bör väl börja med att kolla ifall det är seriöst bolag innan man ens fungerar på nästa fråga.
 
K
Ser exakt det som jag har från Folkpool, köpte det för 60 000:- 8x4meter. Så bara att slå till om du får det till ett bättre pris. Kvaliten är på topp, om det nu är samma tak.
 
Fick följande svar av dem:
-------------------------------------------
1) high-quality pool enclosure Elegance+ M 7,58 x 4,28 x 0,90 m with 3m extra rails: 5289 Euros with VAT (4300 Euros net).
The special price for you is 5289 Euros – 150 Euros (your promotional discount) = 5139 Euros with VAT (4178 Euros net).

2) the standard price for transport of pool enclosure Elegance+ M 7,58 x 4,28 x 0,90 m to Uppsala is 1960 Euros with VAT, but I’ve got a very good information for you. We will deliver the pool enclosure to our another customer in Sweden in the beginning of June and we can deliver your pool enclosure with his. It means, that for the delivery to Uppsala you will pay only 980 Euros with VAT (796 Euros net)!!! It’s a really great offer for you!!!

It means, that the total amount of your discounts is over 1100 Euros! You really won’t find the better offer in this so high-quality level of the pool enclosures!
-------------------------------------------
Någon som vet hur de polska företagen jobbar med momsen, kan jag uppge ett svenskt VAT och sen betala ur egen ficka eller rapporteras det till Skatteverket osv?
 
K
Bättre du går till folkpool och tar deras 8x4m för 60 000:- med tanke på service och garantier
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.