Jag har en gammal inomhuspool som är byggd på 70-talet. Till den har jag en poolavfuktare som sitter i pumprummet. Det är en Munter MPD 250.

Problemet jag har är att poolavfuktaren nyligen börjat ge av sig missljud. Jag misstänker starkt att det kan vara fläkten som är dålig och behöver bytas. Jag behöver dock komma in i lådan för att komma åt fläktarna men jag begriper mig faktiskt inte på hur jag ska ta mig in i den.

Är det något som har något förslag? Jag laddar upp några bilder. Det finns inget på sidorna eller över/under lådan för att öppna. Dock är det 4 stycken hål på framsidan (se bild) men det finns inget att skruva upp där. Eller jag vet iallafall inte hur man gör.

Vore oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta hur jag öppnar upp lådan :)
 
  • En Munter MPD 250 poolavfuktare installerad i pumprummet, med fyra hål på framsidan och inga synliga öppningsmekanismer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Poolavfuktare Munter MPD 250 monterad ovanför rörledningar, inga synliga öppningar för underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett skruvhål i en metallpanel på en Munter MPD 250 poolavfuktare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glöm denna frågan. Det var enklare än jag trodde. Man behövde bara bruka mer vålda. Man behövde slå underifrån hårt så kunde man enkelt lyfta undan fronten.
 
  • Gilla
Christoffer L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.