Jag har funderat på att skaffa en liten pool/spabad att ställa i trädgården nu när det börjar närma sig att uteplats och annat sånt blir färdigt. Har tittat runt lite och hittade ett bra paket från Pool & Fritid (https://www.pool-fritid.se/produkt/terrasspool-jacuzzi-large-paket-2/)

Är det någon som har erfarenhet av deras paket?

Jag är lite osäker på om det är värt priset för "bubbel", det känns ju mer som att det är just bubbel än jetstrålar som man har i mer spabad.

Funderar även kring detta med skillnaden mellan ett vanliga spabad och en uppvärmd pool som detta, tänker snarare att detta är bättre än att man har fasta platser? Eller?
 
Jag har den mindre varianten av den där poolen och jag är nöjd. Jag tog inget bubbel i min. Allt som behövdes inklusive hålsågar följde med i paketet. Var inga problem när jag fick reklamera pumpen heller pga oljud.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
W wikander1 skrev:
Jag har den mindre varianten av den där poolen och jag är nöjd. Jag tog inget bubbel i min. Allt som behövdes inklusive hålsågar följde med i paketet. Var inga problem när jag fick reklamera pumpen heller pga oljud.
Hur varmt vatten kör du?
 
Cirka 35 grader. Har vatten i den april-september ungefär.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Jag har funderat på att skaffa en liten pool/spabad att ställa i trädgården nu när det börjar närma sig att uteplats och annat sånt blir färdigt. Har tittat runt lite och hittade ett bra paket från Pool & Fritid ([länk])

Är det någon som har erfarenhet av deras paket?

Jag är lite osäker på om det är värt priset för "bubbel", det känns ju mer som att det är just bubbel än jetstrålar som man har i mer spabad.

Funderar även kring detta med skillnaden mellan ett vanliga spabad och en uppvärmd pool som detta, tänker snarare att detta är bättre än att man har fasta platser? Eller?
vi har köpt XL paketet och håller på att installera och bygga altan runt! Blir nog kanon. hur blev din?
 
  • Man bygger en träaltan runt en stor badtunna i en trädgård, verktyg utspridda på däcket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lenahugo Lenahugo skrev:
vi har köpt XL paketet och håller på att installera och bygga altan runt! Blir nog kanon. hur blev din?
Jag har precis beställt en från svensk badtunnor, väntar leverans i slutet av augusti, så jag får återkomma på den frågan ;)
 
AndersPS AndersPS skrev:
Jag har precis beställt en från svensk badtunnor, väntar leverans i slutet av augusti, så jag får återkomma på den frågan ;)
Aha! Vad blev det för sort? Värmare?
Kul, kan vi följa varandras!
 
W wikander1 skrev:
Jag har den mindre varianten av den där poolen och jag är nöjd. Jag tog inget bubbel i min. Allt som behövdes inklusive hålsågar följde med i paketet. Var inga problem när jag fick reklamera pumpen heller pga oljud.
Hej!
Har du nån bild på ditt pumphus? Vi har fastnat i hur vi ska montera ...
 
Lenahugo Lenahugo skrev:
Hej!
Har du nån bild på ditt pumphus? Vi har fastnat i hur vi ska montera ...
Några år gammal bild. Kortare slangar och mer inbyggd idag.
 
  • Poolpump och filter med svarta slangar placerade på en blå träplattform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marcus395 och 1 till
  • Laddar…
8
Gammal tråd men tänkte att jag lyfter den då ämnet är samma.
Gäller detta paket. https://www.pool-fritid.se/produkt/terrasspool-xl-el-paket/

Går i startgroparna att införskaffa pool från dem bor i Norrbotten/Boden så kommer vara fylld ca april/maj till oktober/november, beror lite på väder och temperatur.

Funderar dock på tips hur jag ska tänkan ifall jag vill sänka ner botten en bit under marknivå, nte hela utan ca ½m ner från nuvarande marknivå.

Vad bör jag göra för förarbete under och på sidorna om botten på poolen som hamnar under marknivå?

Trots sänkning kommer botten på poolen vara högre upp än gräsmattan som är några meter ifrån dess placering. Så tänker att det inte borde kunna bli nån vattensamling i hålet, då det finns markyta mycket nära som ligger lägre?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.