Status
Tråden går ej att kommentera.
Sökarn
Vi vill ha en pool inne eller ute, helst inne så den kan användas året runt. Fuktproblem är känt, jag är mest rädd att någon av barnen ska dratta i, ett ramlade i en i somras när mamma vände ryggen till, med väst men utan krage så näsan stannade neråt. Snabbt upp igen och de enda chockade var åskådarna. Jag var inte med så det vetifan om jag vågar ha en pool hemma tills alla klarar livet i vattnet.

Och så dyrt att bygga inne. Hittade en gammal men då måste man genom poolrummet för att komma till trädgården och poolen var en krokig modell utan övertäckning. "Bara att låsa dörren sa någon", det kan glömmas som allt annat. Ute måste man ha staket eller täckt, smart att ha inne också för energin, men svårt kanske på en böjd modell?

Lika nervöst som en sjötomt, tjusigt men farligt för de små. Räcker det att gluttarna kan simma?

Annars behövs det en innepöl med bara en dörr och lås som bara en kan öppna. Ute är man rädd för döda djur i pölen, döda barn verkar värre om man inte har järnkoll.
 
Vi har två barn 3, 5 och Pool. Har bott i huset i två år och dom så att säga "uppvuxna" med den. Poolskyddet är på när vi inte badar och dom håller sig från poolkanten när dom inte har "puffar" efter två års "tjat". Dock är det värre med andra barnfamiljer på besök där barnen inte har respekt för poolen. Har hänt att dessa har halkat ut på poolskyddet och varit nära att plumsa i.

Så det går mycket väl ha pool med småbarn men räkna med tjat de första åren och övervaka dom alltid när poolskyddet är av.
 
Ang låst dörr till "poolrummet", så finns det väl dörrlås som alltid låser sig och kan öppnas med kod. Alltså knapplåst dörr?
Det kanske kan vara lite "tryggare" än vanlig dörr med vanligt lås som kan glömmas?
 
Sökarn
V8dc skrev:
Ang låst dörr till "poolrummet", så finns det väl dörrlås som alltid låser sig och kan öppnas med kod. Alltså knapplåst dörr?
Det kanske kan vara lite "tryggare" än vanlig dörr med vanligt lås som kan glömmas?
Jag tänkte på automatisk dörrstängare och ett högt lås. Tittade på ett hus med skjutdörrar emot trädgården =ganska vanligt och svårare.
 
Vi har ett poolöverdrag som vi drar på när vi inte använder den. Som alternativ till att bygga en inomhuspool kan du ju lägga pengarna på solvärme till poolen som förlänger badsäsongen och ett skydd som går att dra över poolen med en knapptryckning.

Barnen vänjer sig väldigt snabbt vid poolen och vet att det är farligt att gå nära den. De är ju intelligenta varelser som gärna vill överleva. Jag tror att det stärker barnen att vara uppvuxna med pool, de lär sig simma snabbare och får en vattenvana som skulle vara svår att få annars. Jag tror således inte att det är farligt för de egna barnen att ha en pool, däremot ska man vara försiktig med besökare som inte har den vanan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.