Har införskaffat mätare Pool LAB 2.0. Jag har frågor som jag inte hittar svar på.

1. Vissa tabletter har varningar, eller alla i och för sig. Men på två av dem står det på förpackningen som själva mätaren låg i: ”Avyttra innehållet/behållaren till en godkänd avfallshanteringsanläggning”, det gäller tabletter DPD N3 totalt klor och CYA-test. Ska jag efter jag använt en sån tablett hälla innehållet i en burk? Märka den med vad? Det är ju själva tabletten som är farlig inte det ämnet jag önskar mäta. Hur länge kan denna lösning ligga i en burk innan jag måste lämna den till avfallsanläggningen? Eller slänger ni lösningen i gräsmattan? 😳

2. Använder ni skyddshandskar. Hur tvättar ni pinnen efter som ni rört lösningen med? Vatten på och som rinner ner i gräsmattan? Hur sköljer ni av behållaren i mätaren där en sån här giftig lösning legat i? Ta in den och skölja under kran?

3. Tydligen kan man byta plastbehållaren i själva mätaren. Varför ska man göra det? För att tvätta den? Eller vad?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Varningsetikett på förpackning med text på flera språk, däribland engelska, svenska och tyska, med säkerhetsanvisningar om användning av skyddshandskar och avfallshantering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.