Hej!

Jag har funderat på att skaffa pool, har idag en Intex rampool. Skulle vilja ha en större och mer rejäl pool, framförallt lite djupare.

Jag har sett flera som säljer en pool med en skena som man ställer en stålvägg i. Sen en liner i. Min tanke är att gräva ner den och bygga altan runt.

Frågan är om det är någon här som har en sån pool som kan råda eller avråda från dem? De är ju bra mycket billigare än en "riktigt" pool, med till exempel träram, men hur mycket sämre är de? Helst skulle jag vilja ha saltvattensystem, med det vet jag inte om man vågar i en sån pool.

De säljs till exempel av byggmax. https://www.byggmax.se/poolset-exkl...kliner-p6717138#722=19410&739=19381&776=15518
 
Ingen som grävt ner en sådan eller liknande pool?
 
Har inte hört någon som köpt pool från byggmax. Går det att lista ut vem som tillverkar poolen?

JF Fritids pooler är ju vanligt förekommande och på liknande koncept. Det kanske kan vara ett alternativ i samma prisklass?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Har inte hört någon som köpt pool från byggmax. Går det att lista ut vem som tillverkar poolen?

JF Fritids pooler är ju vanligt förekommande och på liknande koncept. Det kanske kan vara ett alternativ i samma prisklass?
Har inte kollat så mycket på JF, deras webbsida lämnar en del att önska kan jag tycka! :) Men helt klart verkar de populära. Får kolla lite djupare helt enkelt. Såg att de bara var 132 cm dock. 150 cm djup vill jag ha i alla fall.

Poolen på byggmax kommer från Chemoform. Eller i alla fall så står det så på byggmax webb.
 
Ja det är trevligt med lite djupare pool, jag la också på 10 cm för att komma till cirka 150cm. En thermopool.

Chemoform har jag ingen egen erfarenhet av, men jag har ej heller hört något dåligt om dom och det brukar vara ett gott tecken. Har du tittat på möjligheten att handla direkt från chemoform?
 
Räkna in ngn typ av uppvärmning direkt. Om ni inte gillar att det är svalare dvs. Vi och grannen hade identiska pooler och det skillde 4 grader på den som stod fritt på gräset och den som var nedgrävd/altaninbyggd.
 
Poolen är från spanska GRE, har en motsvarande fast oval.
 
john68 john68 skrev:
Räkna in ngn typ av uppvärmning direkt. Om ni inte gillar att det är svalare dvs. Vi och grannen hade identiska pooler och det skillde 4 grader på den som stod fritt på gräset och den som var nedgrävd/altaninbyggd.
Till vems fördel?
 
M mandg skrev:
Poolen är från spanska GRE, har en motsvarande fast oval.
Funkar din pool bra? Hur länge har du haft den? Nedgrävd? Var köpte du den? Många frågor! :)

Du får gärna skicka med bilder!
 
M maximm skrev:
Till vems fördel?
Den som var nedgrävd/inbyggd var kallare varvid barnen i grannskapet föredrog den varmare oftast.
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Min pool är uppe men inte badbar pga konstruktion av trädäcket tar lite tid....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.