Status
Tråden går ej att kommentera.
Någon som har erfarenhet??

Vi har tänkt anlita några som heter "MPM Bygg" då de verkar billiga.

Ska måla om alla väggar i huset, så det kommer ta några dagar.

Men sedan frågade de oss om det finns möjlighet för dom att sova i huset?

Vi blev smått ställda av frågan.. men svarade nej...
Är det vanligt att polska hantverkare sover över i huset de renoverar?
 
Bör väll tillägga att jag inte är säker på att det är polacker, men stavningen är rätt illa så utgår från det...
 
Att bara ta någon hantverkare för att de verkar billiga, det är som att skrapa en triss... Troligen en nit...
 
Bara en sån sak som att dom frågar om dom får slafa i kåken........ nej, nej, nej
 
Ja, det är vanligt att de brukar sova över när de gör jobb som tar flera dagar.
 
Är det värt chansningen?

//Patrik
 
Hannaan skrev:
Bör väll tillägga att jag inte är säker på att det är polacker, men stavningen är rätt illa så utgår från det...
Utifrån rubriksättningen; undrar vart TS kommer ifrån:blushing:
 
K
Tycker du ska testa, vad kan gå fel...

Det var ju billigt i alla fall...
 
Som jag ser det är det OK om dom använder toa, micro och ev. diskho men att låta dom sova i huset skulle jag aldrig gå med på om så jobbet gjordes gratis.


/Vojma
 
...soffa, TV och kika lite i kylen då? ;)

//Patrik
 
Thomas Lundquist
Jösses. Det kanske även är vanligt att man lämnar bilen hemma om dom skulle behöva göra något ärende på lunchen. :D
 
T
.....och kanske lite "nuppa" med frugan på kvällen:p
 
Ja jag är mest fascinerad att man som kund ens fortfarande överväger firman efter en sådan fråga. I de värre fallen så får man inte så tydliga indikationer på hur seriös en firma är eller inte men att få den frågan och sen fortfarande överväga firman?
 
:)

Helt underbar trådstart!

Jag tycker du skall chansa å självklart skall dom få sova över det kan ju bli ett "fredagsmys" att minnas länge och dessutom var dom ju billiga..........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.