hej. Jag lade in ett i lägg ang detta för länge sedan men fick inga bra svar.

Ska snart bygga mina innerväggar i nya huset av lättbetong och på ett ställe där väggblocken ska vara 150mm breda mellan badrum och sovrum ska jag ha en infälld dörr så jag tänkte bygga väggen med 150mm blocken fram till där skjutdörren ska skjutas och där klyva blocken till ca 70mm mot badrumet till så hela badrumet består av lättbetong block och sen får jag klä utsidan men stenskiva.

Det jag undrar är om något löst detta utan en komplett pocket karm då dom känns onödigt dyra. Är ju mest skenan i taket man behöver men kanske någon här har gjort något liknande som kan lägga upp en bild?
Eller ska jag vara den första som ska lösa detta :)
 
L
Du verkar bli den förste :)
 
  • Gilla
Toddep
  • Laddar…
L Lärospånet skrev:
Du verkar bli den förste :)
Haha det verkar som det. Ska lägga upp bilder när jag är klar
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Hur har det gått för dig? Vi är intresserade av att göra något liknande.
 
vibyggerhus vibyggerhus skrev:
Hur har det gått för dig? Vi är intresserade av att göra något liknande.
Jodå det har gått bra. Jag fick in 3st pocket karmar i huset.
2 st hamnade i en trävägg klädd med osb och gips som sedan primades och sen putsades den så det ser ut som en stenvägg.

I ett badrum murade jag 5cm tjocka block på insidan och satte en stenskiva på utsidan av pocket karmen så här blev det lättbetong i hela badrummet trots att man hade pocket karm. Mkt jobb men bra blev det
 
  • Öppning för pocketkarm direkt mot en murad vägg av lättbetongblock, detaljbild på anslutningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en pocketkarm installerad i en vägg, synlig kant av osb och lättbetong, oputsad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy genom en öppen pocketkarm i en renoverad korridor med en vit slät vägg till vänster och en putslad vägg som efterliknar sten till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grovputsad vägg vid en pocket karm, med osb-skiva synlig bakom vitmålat trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
anthill
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.