Hej,

Jag ska bygga upp en vägg med en skjutdörr av pocket-typ, alltså en skjutdörr som går in i väggen. Det enda jag hittar på nätet är denna karmlösning:
http://www.bygghemma.se/inomhus/inn...kjutdörrskarm pocket obehandlad furu/p-131725

Den är ju rätt dyr... Varför finns denna karm bara på detta företag? Jag hittar verkligen INGET annat som säljer denna typ av lösning.

Är det så att det är så enkelt att bygga själv att ingen köper färdiga karmar? Hur bygger man i så fall dessa pocket-karmar?

/A
 
Beijers (och säkert andra) säljer Sweedors väggparti för infälld skjutdörr. Men om du tyckte att den du länkade till var dyr så är nog inte Swedoors alternativ nåt för dig då den kostar drygt 3000:- (exklusive dörrblad). :rolleyes:
 
  • skjutdörr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Även Dooria (www.dooria.se) säljer skjutdörrar liknande Swedoors dörr. Även i det fallet gissar jag att priset är högre. Vänner rekommenderade Dooria för att "de är stabilare än Swedoors" men nu är vi trots detta nöjda ägare till två Swedoor skjutdörrar. Fungerar bra, tycker jag.
 
Hej
jag spånade mycket på detta men det blev en dooria hos Fredells. visst det kostade några kronor men jag hade aldrig fått det så bra som det blev på egen hand.
Men jag köpte dörren hos Ekkesiöö då deras var både hemma och billigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.