Hej!

Har en Geberit typ 01 remote spolknapp med en stor och liten knapp. Här om veckan så slutade den stora knappen att spola, så vid besök behöver man hålla in den lilla för att transportera vidare "innehållet" :)

Hur som helst, tog lös metallplattan och såg de två slangarna som gick in i knappen. Blåste i båda och den spolade på som tusan.

När jag trycker på den stora knappen så känner man nästan inget motstånd men på den lilla är det motstånd och det blåser även lite. Så det verkar vara själva "pumpen" som är trasig om jag fattat rätt hur den fungerar. För det ska väl tryckas på luft i båda slangarna för "stor spolning" och bara i en vid liten?

Försökt hitta reservdelar till den men utan lycka. Är det bara att skita i det och skaffa en ny för 1200 spänn eller är det någon som har lite smart input på vad man kan göra?

Såg även i manualen att plastslangarna skulle vara ca 20 cm ut från väggen, men i mitt fall så har jag nog närmare 80 cm som låg ihoprullat. Men kanske inte spelar något roll?

Tack på förhand!
 
En grej jag gjorde precis nu, var att byta plats på slangarna. Så att den lilla fungerande knappen gör en storspolning. Tror det kan rädda mig ett tag i alla fall :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.