Hej. Någon som har en bra lösning på hur man skall plugga igen ett sånt här avlopp?. Har tagit bort en dusch och vill sätta upp en ny vägg för att göra badrummet mindre. Men vill kunna plugga igen detta avlopp på ett bra sätt. Egentligen behöver jag ingen golvbrunn alls i detta badrum, då det endast är ett handfat och toalett där. Har lite tidsbrist då jag håller på att separera och vill gärna att mina döttrar ska få var sitt rum, men då måste badrummet minskas.
 
  • Ett smutsigt golv i ett rum med blåa streck, öppet avlopp, skräp, en ledning och en avloppsbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen inspektionslucka på ett fartyg eller båt med synlig smuts och förfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Vad hare du för golv?

Betong? Trä?

Avloppet rinner åt grön pil.

Ett badrumsgolv med blåa markeringar och en grön pil, renovering pågår, någon står där.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Känns som att det är en fråga för badrums-forumet och inte riktigt verktyg eller maskiner…
 
Ja det är trägolv. Klart det är en fråga som borde ligga på badrums forum(jag som lagt fel☺). Jag ser om jag kan flytta den dit. Och ja avloppet går åt höger som du markerade med grön pil.
Tack för svar.
 
Ingen som har några bra idéer, eller gjort något liknande?
 
janwide
Jag satte igen ett köksavlopp och la golv över. Pluggade först i en trasa för att få en botten för gjutningen. Sedan fyllde jag med betong som jag hade över (typ 10 cm). Lämnade en cm i överkant. När betongen härdat tätade jag överdelen med taktjära som jag hade kvar i en burk.
Över detta la vi sedan ett ekgolv.
Det funkade i de 8 år som det varade. Numer har jag dragit om alla avlopp i huset så denna del är bortkopplad.
 
  • Gilla
Big builder
  • Laddar…
janwide
Troligen inte vad proffsen skulle gjort, men som sagt, det funkade!
 
Det är det bästa vägen fram som jag kan se nu.. Tack för tipset. Ska riva lite till runt omkring innan, så jag kan nog klura lite till på det.
 
janwide
B Big builder skrev:
Det är det bästa vägen fram som jag kan se nu.. Tack för tipset. Ska riva lite till runt omkring innan, så jag kan nog klura lite till på det.
Det funkar säkert ännu bättre att gjuta med polyester. Jag råkade bara ha betong hemma.
 
janwide janwide skrev:
Det funkar säkert ännu bättre att gjuta med polyester. Jag råkade bara ha betong hemma.
Var på Hornbach idag och han föreslog också att gjuta igen det med betong. Så jag kommer nog att trycka ner en trasa(doppad i betong kanske...) och sen gjuta med "torrt blandad betong" så det inte rinner så mycket tänkte jag.
 
Kanske hjälper detta någon. Men det slutade med att jag tog bort hela golvbrunnen, så kunde jag sätta i en "riktig" plugg i 50mm röret. Behövde ändå jämna till golvet lite i det hörnet. Jämnade ut golvet med "Lagnings och sättningsbruk" från Biltema.
Det blir inget vackert golv, men får duga tills den renoveras på riktigt.
 
  • Gjutet betonggolv i arbete, verktyg syns, tillfälliga trästöd, renoveringsprojekt inomhus, rörigt byggområde.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
janwide och 1 till
  • Laddar…
Fint att du uppdaterar hur du löste det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.