I
Hej
Jag har kopplat ur en tvättmaskin och ska inte ersätta den med en ny. Har satt tejp över tillfälligt för det luktar ju apa, men vad ska jag plugga igen med mer permanent? Och tar man bort rören och pluggar direkt ovanför hålet (närmast golvet) isf? Det ser ut som på bilden nedan..
kort (2).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svara gärna som om jag inte vet någonting om ämnet, för det gör jag inte :)
 
Nu förstår jag inte... Skall inte nya maskinen vara kopplad till samma avlopp?

Den tratt du tejpat har ett vattenlås under sig (klumpen). Har inte avloppet använts på länge kan vattnet dunstat och lukten kommer igenom. Ta bort tejpen och slå i några dl vatten så skall det inte lukta.

Om du vill ta bort avloppet permanent så finns det "proppar". Köp en propp för 50mm avloppsrör på VVS firman, ta bort röret ned till golvet och i med proppen.

Edit:
Såg nu att du skrev "inte".... Lyft förresten på koppen mot golvet och kolla att det är ett 50-rör. Kolla också om det är en muff på röret eller om det är ett rakt avsågat rör (lägg upp en bild om du vill ha hjälp). Sen kan du fråga på VVS firman
 
Redigerat:
I
Denna info borde jag klara mig på. Tack!
 
Krilleman
Det beror ju helt på hur det ser ut under huven vid golvet! Kan vara 75mm slätände/muff men det kan även vara 50mm muff.

Bara lyfta och ta en bild så får du ett korrekt svar!
 
Krilleman
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.