Hej

Jag började leta efter en plugg för att petskydda en E14-sockel men hittar inte den typen av produkt. Någon som vet om det finns? Eller finns det inte för att det är en ännu dummare idé än jag tror?

(Och varför letar jag då efter det - jo, vi har fem fönsterlampor på samma brytare och nu har det blivit så att två används permanent och övriga ibland, t.ex. nu vid jul. Och jag vet att jag borde koppla ur de oanvända helt och inte ha spänningsatta kablar bakom gardinerna, men letade efter ett någorlunda vettigt(?) alternativ.)

Tillägg: Kablarna ska i så fall gömmas undan bakom gardiner. Jag hade tänkt mig ett helt isolerande material, med endast gängan ledande som reservalternativ. T.ex. trasig glödlampa har jag haft ett tag förut men en sådan kan ju gå sönder med exponerade ledare som följd (och glasskärvor).
 
Redigerat:
Sätt i en trasig glödlampa?
 
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
Propphuv gänga 1 borde fungera. E-2001001.
Vet dock inte var du ska få tag i det som konsument, det borde finnas. Ring och prata med Karl H Ström. Då kan du även passa på att fråga om gängan är E14, jag tror det men är inte säker. Gänga 2 är ju E27.
 
Tack Fotografen och Johan456 för tips!

Angående trasig glödlampa så uppdaterar jag första inlägget.

Propphuv hade jag ingen aning om fanns, det blir lite stort också men ska kolla upp det i brist på annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.