Som sagt nu är det ett 10 mm hål och vill skruva fast en liten hylla. Inga större vikter men hur gör jag.

Prövat med gipsplugg men dom snurrar bara runt och hålrumspluggens skruv är för kort för att räcka till.

Någon bra lösning?

Funderat på gipsspackel sen gipsplugg igen.
 
kanske en molly?
 
Det är samma som hålrumsplugg men skruven är för kort och järnhandeln hade inte längre skruvar.
 
Gipsexpander då?
 
Det är ju också samma???
 
huggan skrev:
Det är samma som hålrumsplugg men skruven är för kort och järnhandeln hade inte längre skruvar.
Men det är ju vanliga M-gängade skruvar. Hur långa behöver du?
 
Vad är det för järnhandel som inte har vanliga skruv?
 
För kort skruv med expanderad molly? Det är väl oftast m-gänga på dem så en skruv måste ju gå att få tag på? Har du använt tång för mollyn?

Jag hade i annat fall testat att göra rent hålet från lös gips, dammsuga. I med en molly med pl400 på vingarna och kläm åt den med molly-tången. Vänta till det torkat och köp en längre skruv (om det behövs)
 
Stefan N skrev:
Vad är det för järnhandel som inte har vanliga skruv?
Det är en m6 skruv och jag behöver en som är 110mm lång.
 
S
huggan skrev:
Det är en m6 skruv och jag behöver en som är 110mm lång.
konstigt att du behöver sån lång skruv.
men det brukar finnas längre att köpa på en järnaffär. annars får du väl ta gängstång
 
S
eller kanske en skivplugg PD med en skruv
 
SBH skrev:
konstigt att du behöver sån lång skruv.
men det brukar finnas längre att köpa på en järnaffär. annars får du väl ta gängstång
Det är för att skruven ska dras igenom träet vilket gör att den inte räcker in till gängan i mollyn/gipsexpandern/hålrumspluggen. Jag sökte på internet men ingen sålde längre än 90mm. Frugan tog med en gängstång hem men vetifan om det blir så snyggt. Tänkte att ni gubbar här på forumet hade nån fiffig lösning.
 
Ja det har jag. Annars hade jag behövt ännu längre.
 
SBH skrev:
[länk]
från 16mm till 150mm
Vagnsbult är jag inte intresserad av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.