Fick nyss syn på att det var vatten på golvet bredvid toaletten, Gustavsberg från -15.
Började att känna vilket rör som läckte, men allt var torrt. Även stolen var torr, inte minsta tecken på kondens. Det måste komma bakifrån där avloppet ansluts.
Enkelt kollat om stolen vore skruvad, men nu är den enligt gällande rön limmad fast.
Nån som vet vad som kan läcka där bakom ?? Det var inget vatten där igår. Tyvärr torkade jag upp vattnet innan jag kom på att ta en bild. Vattenledningar och avloppsrör kopplade till en toalettstol på ett badrumsgolv, inga synliga läckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kolla om det är en hårfin spricka i toalettstolstanken. Har hänt mig en gång.
 
Bronken
Kan det inte ha varit nån som bara drällt med toaborsten(?) höger i bild?
 
Lägg ut lite toapapper på golvet runt omkring så ser du lättare varifrån vattnet kommer.
Har du något rör i taket/högt på väggen som kan spöka?
 
Bronken UGG skrev:
Kan det inte ha varit nån som bara drällt med toaborsten(?) höger i bild?
Nä, den har varit orörd, ingen annan än jag hemma. Andra rör finns inte.
Kollade nyss, inget nytt vatten ??
 
optimum
Verkar inte varit första gången då det ser ut som kalkutfällning vid krysset i fogen på golvet.
 
Om man städat toaletten kan det bli lite vatten kring avloppsanslutningen i varje fall hos mig men har ingen aning vad det beror på
 
Är röret till påfyllningsventilen i plast? Om det är det sätter jag mima pengar på att det spruckit i en gängdal.
 
J jonko skrev:
Är röret till påfyllningsventilen i plast? Om det är det sätter jag mima pengar på att det spruckit i en gängdal.
Rådet att använda toalettpapper är bra en tunn stråle läcka från påfyllning rör kan spåras på samma sätt
Jag fick en gång mickropor läcka på en metalldel mycket märklig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.