Kan man med lite bök plocka ned en handdukstork för att måla om en vägg, eller är det inte att tänka på?
Eller man kanske kommer åt med en pensel med långt skaft, men det blir ju sällan snyggt...

Om man har vattenburen golvvärme kopplas den väl ihop med den,
antar att det är bättre än eluppvärmd?
 
Jag förstår inte riktigt vad du menar på slutet?

En eltork är ju väldigt enkel att plocka ner, bort med kabeln och sen lyfta ner från ev. fästen. Efter att det är målat sätter man tillbaks den igen och tillbaks med kabeln. Om det inte är stickpropp på kabeln får du enligt lag dock inte göra det själv. Det är väl upp till ditt samvete/kunskapsnivå hur du gör med den saken...

En vattentork (som också kan ha elpatron i sig, då gäller både ovan och följande) är kopplad till det vattenburna uppvärmingssystemet. Tappa ner elementvatten tills torken är tom, ev. kanske det finns kranar för att isolera vissa kretsar, det har jag, koppla loss och ev plugga (sommartid och med viss reservation för syre i rören kan man strunta i pluggarna...), måla, häng tillbaks, fyll upp igen och lufta noggrant.

mvh
 
Ja, det var det jag ville veta, hur komplicerat det är att plocka den, om det går och om man kommer att göra det för att måla om en vägg... Tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.