Hej alla smarta!

Jag ska stenlägga framsidan nästa år och tänkte därför passa på att även ta bort det fula betongblocket som täcker oljetanken.

Att låta den ligga kvar är inte ett alternativ så när den diskussionen är ur världen, vad behöver jag tänka på för att det ska bli rätt och slippa problem inför framtiden
Jag bor på Färjestad i Karlstad och där är det väldigt sandrik jord, huset har därför inget behov av någon extra dränering.

Men som ni ser på bilderna så är det ett avlopp draget som jag inte vet vad jag ska göra med när jag väl fått bort allting eller är det kanske en kvarleva från tiden då det var en garagenerfart?
Hålet borde räcka att bara fylla med sandjord, eller ska jag välja nåt annat?
Ytterväggen, behöver jag göra något med den?

Vänligen
Fredrik
 
  • En uppgrävd yta vid husets yttervägg med ett betongblock ovanpå en oljetank, en vit bil parkerad i bakgrunden och några blå sopsäckar fyllda med växtmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig oljetank i betongutrymme, sedd från ovan. Средa av oljetanken visar viss korrosion och en avloppsledning hänger över.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig oljetank i liggande position under ett hus, omgivet av sandjord och betongblock, med synliga rör och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.