Hej,
vi sitter och ritar på ett fritidshus som ska stå i Idre. Vi har funderingar att bygga huset på plintar. Finns det några nackdelar med det? När vi pratade med en säljare av hus sa han att det inte spelade någon roll för priset. Kan det verkligen stämma?

MVH
Gustaf
 
Redigerat:
Tyresö
"Spelade roll för priset", jämfört med vad?
 
Antar att jag var lite otydlig i min fråga. Det var ingen större priskillnad mellan att bygga hys på plintar jämfört med platta enligt säljaren vi frågade.
 
Tyresö
Att påstå att totalpriset på huset är samma på plintar eller på en betongplatta??? Det är som att påstå att priset är samma på en Nissan Micra och en AMG-Mercedes.

Han måste ha menat själva huskonstruktionen, alltså själva huset utan grund, och då har han helt rätt. Försäljaren borde varit mer tydlig med att skilja på huspris och grundpris. Det finns helt enkelt inte utrymme för missförstånd när ni ska köpa det dyraste ni kommer köpa i hela ert liv.
 
Tack, det var det jag misstänkte. Vi är precis i början av processen och det var inte meningen att vi skulle ta in offerter utan priset kom upp i en konversation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.