Hej!

Håller på att förbereda för en carport till våren men jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket som passar bäst som grund.
Det jag egentligen undrar är hur folk gör när dom gjuter en sula till carportens väggar, hur djupt gräver man för sulan?
Eftersom man bör ha frostfritt djup för plintar, är det inte likadant för en sula? En platta på mark ligger ju inte frostfritt men klarar en sula det lika bra?

Där jag ska bygga är det delvis berg så marken är utplanad endel och sedan utfyllt för att höja upp marken en nivå och en stödmur på sidan ca 50cm hög.
Marken är stenhård och stabil men det är inte helt utgrävt och renskrapat innan gruset kom på plats, tänkte att det var onödigt då marken skulle höjas. Markduk duk under hela planen.

Vad tror ni passar bäst som grund här och som sagt, förklara gärna hur en sula fungerar och byggs upp. Grusplan med stödmur av sten och elskåp förberett för carportbyggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här är en nyare bild så man ser hur det ser ut med bilar på plats. Bergsknallen längst in ska sprängas bort till våren för att få in bygget några meter till och då ska samtidigt grunden göras. Hade gärna haft en sula på höger sida och längst in där det är mest berg och plintar på vänster sida på bilden.
Uppfart med bilar och släpvagn framför hus med planerad bergssprängning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.