Hej!

Någon som vet vart man kan få tag i bord gjorda helt i plexiglas? Vill ha ett "osynligt bord".
Kanske går det lika bra med genomskinlig plast, men plexiglas är ju snyggare. Vet bara inte vad sånt kostar.
Nån som har koll?

Mvh Kajsa
 
Jag har sett i en ganska dyr möbelaffär. De hade stolar också. Vet inte om det var just plexiglas, men de var dyra och snygga.
 
MIO har ett par modeller som är helt i glas. Liksom om skivan är böjd så att skivan utgör både ben och själva bordsytan. Skivtjocklek ca 10mm..

Desvärre verkar bordet inte finnas med på hemsidan men trligen i butikerna. I alla fall i Jönköpingsbutiken.
 
Kartell har ett litet plexibord som heter 'Jolly', kostar någonstans strax under 1000:- för ett 40x40's bord.

Jag skulle råda dig att kontakta ett plastföretag som utför beställningsarbeten, där borde du kunna beställa exakt det bord i plexi du vill ha.
Bor du i Stockholm så finns det ett företag i Sollentuna som heter Acryl&Display AB (08-968092) som tillverkar på beställning.

MVH//Christina.
 
Har inte ROOM några också?
 
Hur är det nu med plexiglas - repas ganska lätt - eller har jag fel? Kan man ytbehandla en plexiglasskiva omutifallatt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.