Plejd Vridadapter hall och biorum

Hej! Jag vill kunna styra mitt biorum från hallen i hallen har jag Dim 01 med vridadapter RTR-01i biorummet sitter krondimmer dim-02. Som det är nu så kan jag bara tända upp i biorummet med ett dubbelklick på vridadapter jag skulle även vilja kunna dimra och stänga av. Vad behöver jag köpa till för att få det att fungera? Jag misstänker att om jag köper en till vridadapter så behöver den ström på något vis hur löser man det?
//Magnus
 
Hej och välkommen till forumet.
Om jag förstår dig rätt borde du kunna byta ut din vridadapter och istället sätta en återfjädrande kron där tändtrådarna går till varsin ingång (1 och 2) på din dim-01. Då kan du själv välja vad ingång 2 ska styra, förslagsvis dina lampor i biorummet.
 
Tack för svaret tyvärr är det så att min fru absolut vill ha en vridadapter jag har två stycken tändtrådar till dim 02 i biorummet kommer förmodligen inte kunna dra om dem till hallen.
 
J jmb123 skrev:
Plejd Vridadapter hall och biorum

Hej! Jag vill kunna styra mitt biorum från hallen i hallen har jag Dim 01 med vridadapter RTR-01i biorummet sitter krondimmer dim-02. Som det är nu så kan jag bara tända upp i biorummet med ett dubbelklick på vridadapter jag skulle även vilja kunna dimra och stänga av. Vad behöver jag köpa till för att få det att fungera? Jag misstänker att om jag köper en till vridadapter så behöver den ström på något vis hur löser man det?
//Magnus
Vridadaptern kan styra flera mottagare synkroniserat, men inte separat.

Inte så du vill ha det antar jag?
 
precis jag vill kunna styra dem separat
 
J jmb123 skrev:
precis jag vill kunna styra dem separat
Då behöver du en RTR-01 till och en puck att sätta den på.
 
Okej vilken puck behöver jag köpa då? Om jag köper en till puck behöver jag inte ha en tändkabel till biorummet ?
 
J jmb123 skrev:
Okej vilken puck behöver jag köpa då? Om jag köper en till puck behöver jag inte ha en tändkabel till biorummet ?
Ska fungera på valfri puck, men pucken behöver givetvis ström.
Vilken puck vridadaptern ska styra bestämmer man i appen.
 
okej tack för svaret då blir det som vanligt mycket dyrare frun bli superglad.
 
J jmb123 skrev:
Tack för svaret tyvärr är det så att min fru absolut vill ha en vridadapter jag har två stycken tändtrådar till dim 02 i biorummet kommer förmodligen inte kunna dra om dem till hallen.
Vad mycket enklare och billigare det hade blivit om frugan accepterat tryckknapp, wph-01 och det hade varit klart utan någon kabeldragning
 
Absolut men det är bäst att göra som hon säger hennes tålamod börjar ta slut med alla mina påhitt. Men jag ska göra ett nytt försök att övertala henne att köpa en wph-01 istället ekonomi brukar funka Vi får se Tack för all hjälp
 
Redigerat:
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Såg ditt inlägg på Plejd support Facebookgrupp :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
jmb123
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Såg ditt inlägg på Plejd support Facebookgrupp :crysmile::crysmile:
Jag har haft min hemmabio ett bra tag, nu börjar grejerna gå sönder. Det känns det känns lite surt att börja investera i nya ljus styrningar när man redan har betalt en gång. Det drar gärna i väg när man väl börjar det är 500 här 500 där till slut är det flera tusen innan man ens har kommit igång sen vill jag ha en gateway och byta ut resten av dimrarna i huset. Men sånt är livet ska man ha kul så får man investera pengar. Ha en bra dag
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.