Hej,
Bygger nytt och tänkte köra plejd för samtliga kretsar av takspottar, men tyvärr är inte vårt förstaval av „lampknapp/dimmer switch“ kompatibel med plejd. Jag undrar kan man för samma krets av spotlights ha två punkter för att tända/justera ljus och där den ena är mot plejd och den andra mot en dimmer (som inte har plejd)???

Med vänlig hälsning,
N
 
I Illamigsakillamig skrev:
Hej,
Bygger nytt och tänkte köra plejd för samtliga kretsar av takspottar, men tyvärr är inte vårt förstaval av „lampknapp/dimmer switch“ kompatibel med plejd. Jag undrar kan man för samma krets av spotlights ha två punkter för att tända/justera ljus och där den ena är mot plejd och den andra mot en dimmer (som inte har plejd)???

Med vänlig hälsning,
N
Varför skulle inte lampknappen vara kompatibel med plejd? Vilken har ni valt?
 
T Tompafix skrev:
Varför skulle inte lampknappen vara kompatibel med plejd? Vilken har ni valt?
Märket heter Buster and Punch
 
I Illamigsakillamig skrev:
Märket heter Buster and Punch
Aha. Nej Plejd fungerar bara med deras vriddimmer. Det ska ju vara återfjädrande strömbrytare för att kunna dimmra med vanliga. Du får helt enkelt vippa fram och tillbaka om du ska köra dessa strömbrytare med plejd.
Inte optimalt men funkar.
 
T Tompafix skrev:
Aha. Nej Plejd fungerar bara med deras vriddimmer. Det ska ju vara återfjädrande strömbrytare för att kunna dimmra med vanliga. Du får helt enkelt vippa fram och tillbaka om du ska köra dessa strömbrytare med plejd.
Inte optimalt men funkar.
Precis börjat läsa in mig på plejd och trodde bara det fungerade med återfjädrande knappbrytare? Har faktiskt haft buster and punch högst på önskelistan men uteslutit det då jag läst (på annat forum) att de inte är kompatibla med plejd. Vilken kombination är det som funkar?
 
Du kan dimma med appen men ändå få knappen att funka. Dock utan dimmer funktion.
 
Det var detta påstående jag var nyfiken på: "Nej Plejd fungerar bara med deras vriddimmer" - jag har mailat plejd och enligt supporten där är deras produkter inte kompatibla med vriddimmers. Det gäller för övrigt alla andra produkter och märken också om jag förstått det rätt, man kan inte göra en befintlig vriddimmer "smart". De bekräftade också det du skriver _Fredrik_, man kan dimma med app men inte få knappen att dimra om man har en icke återfjädrande brytare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.