Hej Byggahus!

Försöker förstå vad det finns för inställningsmöjligheter till Plejd dim-02.

Har en rätt anskrämlig lösning i vardagsrummet.
Dimmer, som styr belysning över matbord och brytare som styr ett uttag på utsidan i en förhöjningsram.

En vit väggströmbrytare och en rund sensor på tapetserad vägg, nära en krukväxt och en hängande hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skulle gärna vilja bli av med ramen och ersätta med en kronbrytare.

Visst skulle jag kunna lösa det med en kronbrytare och dim-01, men jag skulle verkligen ha användning av timer och astro-ur på uttaget i trädgården. Det används till belysning på vintern och poolpump på sommaren.

Finns det någon inställning i Plejd appen där man kan använda ena kanalen på en dim-02 som dimmer och andra som relä till ett uttag?
 
Dim 02 klarar väl bara runt 100VA även om den ställs som icke dimbar last så den är inte lämplig att mata ett uttag.

Troligen kan du placera en dim-01 bakom ett lamputtag (takdosa?) och en ctr-01 bakom brytaren. Sen är väl kanske inte en poolpump någon lämplig last för ett dosrelä då det är väldigt små, taniga reläer i dessa.
 
Så kan man ju såklart göra!

Varför väljer man en ctr-01 istället för en rel-01?
(poolen med pump är också rätt liten och tanig…)

CT
alm82 alm82 skrev:
Dim 02 klarar väl bara runt 100VA även om den ställs som icke dimbar last så den är inte lämplig att mata ett uttag.

Troligen kan du placera en dim-01 bakom ett lamputtag (takdosa?) och en ctr-01 bakom brytaren. Sen är väl kanske inte en poolpump någon lämplig last för ett dosrelä då det är väldigt små, taniga reläer i dessa.
 
Det borde gå lika bra med en rel-01
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.