Hej gott folk!

Jag ska lägga plattor runt huset efter en dränering.
Jag funderar på hur jag ska göra med lutning av plattor mellan hus och garage?
Huset har källare och garage en gjuten platta, det är ca 1.5meter mellan hus och garage.

Tacksam för svar

Ha det gott

MVH
Jimmie
 
  • Person som förbereder marken mellan ett hus och ett garage för att lägga plattor, med en skottkärra full av grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle lagt med en svacka i mitten (och lutning åt någon av kortsidorna i ”korridoren”) för att leda bort skyfall. Alternativt en brunn eller två och ledning till stenkista.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Ja, en ränna är givetvis ännu bättre, iaf om det är en gång där man behöver gå ofta.
 
  • Gilla
JimmieHellström
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag skulle lagt med en svacka i mitten (och lutning åt någon av kortsidorna i ”korridoren”) för att leda bort skyfall. Alternativt en brunn eller två och ledning till stenkista.
Det är 8 meter på längden där. Menar du en topp i mitten som lutar åt varsit håll åt kortsidorna? då får det vara 4cm högre i mitten, right?
 
Jag funderar på vad som är lättaste lösningen. Att lägga ränna är en möjlighet men vill fundera genom alla alternativ. Jag tänker mig att jag kan ha en lutning på 1 cm från huset mot garaget, hade det funkat med möjliga vattensamlingar? Fler förslag?
Jag är jättetacksam för att ni svarar här :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.