Vi flyttade till hus i höstas, den befintliga sandlådan tömdes på sand, kattskit o annat skräp. Nu har lilleman blivit så stor att han kan leka i sandlådan så vi ska köpa nu sand o hälla i. Men för att han inte ska toppdressa gräsmattan lokalt med all sand funderar jag på att göra en kant med plattor närmst lådan, vilket ju även underlättar vid gräsklippning. Nu är problemet att lådan är sexkantig, där varje sida är 70cm, hur få rman det snyggt utan att det glipar i kanterna? Vad finns för plattor som är smidigast att använda?
 
Är lite osäker på om det finns plattor som skulle stämma exakt för just din sexkantiga sandlåda. Men det finns fela alternativ, låna/hyr en "plattklipp" finns på de flesta större varuhusen, till en billig peng.
Annars kapa med vinkelslip och diamantklinga.
 
Med förra sommaren i åtanke skulle inte jag lägga vanliga plattor runt sandlådan. De små slår sig mycket mindre på gräs än på plattor:) Vår lille krabat sitter inte där man satte honom speciellt länge.

Det finns ju iof den typen av plattor som ligger på lekplatser som är mjuka, jag har dock inte en aning om var man får tag på dem.

Vi tar och krattar ut den sanden som kommer utanför med jämna mellanrum och fyller på med ny efterhand...

Henrik
 
Har själv lagt halvplattor runt mina barns sandlåda, och jag tycker det fungerar toppen. Det är bara en smal remsa och när sant hamnar utanför, vilket det gör, bara att ösa i. Lätt och smidigt när man passerar med gräsklipparen.

Nu vet jag inte hur gamla Sailormans eller dina barn är, mina har haft plattor runt sandlådan sedan 1 år ålder, och aldrig en olycka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.