Om undergrunden är korrekt utförd (med kappilärbrytande material och väldrännerad) så ska väl den här grundkonstruktionen vara ok. Tyvärr så fuskade man en hel del på 70-talet just med drännering och kappilärbrytning. Om huset är byggt i ett område med flera likadana hus som det ni vi köpa så kolla med grannarna om de har haft några problem.
 
Att gjuta platta när det börjar bli kallt är OK, att gjuta när det börjar frysa kan bli dyrt om man måste tillföra värme i tält. Att gjuta plattan och låta stå över vintern är inte att rekommendera. Jag kommer möjligen att göra vissa markarbete i höst men väntar med gjutningen till Mars-April nästa år. Generellt anser jag att dylika byggarbeten inte lämpar sig för den mörka årstiden med tanke på kvalitet och effektivitet/kostnader. Kostnaden för platta har uppgetts till ca 1000:-/kvm i frågespalten. I mitt fall beroende på om jag sköter all upphandling själv eller lämnar över allt markarbete på entrepenad ligger kostnaden på 130 000-170 000 på en platta 90 kvm + 23 kvm garage. Detta är en högre kostnad än jag från början räknat med. Västkusten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.