Har problem med vatten avrinningen på mitt tak.

Huset har låglutande "plattak" med sarg runt kanterna där plåtrännor för vatten avrinning är nedsänkta på bägge långsidorna av huset.

Nu har en av rännorna börjat att smygläcka i en av skarvarna på ena långsidan av huset,med följ av att i samband med snö och töväder så letar sig smältvatten igenom plåtrännans skarv och ned för fasaden och ut på min entredörr/trapp.

Undrar om någon vet vad jag kan "smeta" ut över plåtskraven för att få det tätt?Testat en vända med asfaltkit men det vill inte stelna,kan väl iofs bero på utetemperaturen kanske?:mad:( Kan tillägga att tidigare ägare av huset haft ngt liknande tätningsmaterial över denna skarv men som nu börjat ge med sig .)

Tacksam om någon har något förslag på hur jag kan göra för att få detta tätt och vad jag ska använda mig av för produkt/material.:)
 
Det finns tät gucka med armering, det bör väll vara rätt grej att sattsa på.

Kommer inte ihåg vad som stod på burken, färgen var grå.. tittade man ner i burken så såg det ut som en stor hårboll dräkt i grå färg. Det går att måla/smeta över skarvar & liknande.

Köpte den på bauhause om jag inte minns fel.
 
Tack för ditt svar.
Köpte idag en burk på Jula som hette Fillcoat Fiber (Mathys) med grå färg..kanske var den burken du köpte.?

Enl tillverkare/importör: En unik tätningsmassa med armerande fibrer till alla slags lagningar och tätningar utomhus,fäster lika bra på fuktiga och kalla ytor.
Fäster på de flesta underlag tex takpapp asfalt plåt alu glas betong PVC.

Ska med spänning prova lägga på det imorgon så får vi se om det blir tätt..

Någon som användt den produkten? och vet hur den fungerar i temperaturer runt noll grader.stelnar den överhuvudtaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.