Hej

Någon som kan rekommendera i eller runt Stockholm eller som gör kök i Stockholm nån som är väldigt bra på platsbyggda kök, och garderober?

Något speciellt man skall tänka på?

Tack på förhand
 
bompa skrev:
Hej

Någon som kan rekommendera i eller runt Stockholm eller som gör kök i Stockholm nån som är väldigt bra på platsbyggda kök, och garderober?

Något speciellt man skall tänka på?

Tack på förhand
Nu svarar jag på ett otroligt gammalt inlägg, men tråden passade mig bra. Vi har precis blivit klara med vårt nya platsbyggda kök i Stockholm och vill pusha för vår leverantör eftersom vi är väldigt nöjda. Nisseby Snickeri på Mälaröarna har gjorde ett fantastiskt kök till ett oerhört (i våra ögon) bra pris! Rekommenderas varmt!
 
Är lite intresserad av Nissebysnickeri, hur många skåp beställde ni och vad gick kalaset på?
 
Krieng skrev:
Är lite intresserad av Nissebysnickeri, hur många skåp beställde ni och vad gick kalaset på?
Hej Krieng,

Jag skickade dig en PM.
 
Hej,

Tänkte passa på att även tipsa om Himlekök. Dom ligger i och för sig i Varberg i Halland men vad jag förstår levererar dom en hel del upp till Stockholm. Vi bor i Stockholm och baserat på rekommendationer här på forumet beställde vi i höstas ett kök samt grovkök och sovrumsgarderober från dom.

Halvvägs in i monteringen såg det ut så här:

photo 4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Riktigt fint kök ser det ut att bli! Vad blev priset för köksskåpen? Åkte ni ner och besökt dem vid beställningen?
 
Hej,

Vi åkte ner och besökte dom men det var, med facit i hand, kanske inte nödvändigt. Dom ville gärna att vi skulle komma samtidigt som vi tyckte det var en trevlig utflykt men då vi visste väldigt väl vad vi ville ha så hade det räckt att maila fram och tillbaka. Dock var det en trevlig utflykt samt att det var kul att träffa snickaren som byggde köket.

Priset för snickerierna hamnade på 149kkr men då sparade vi inte på krutet vad gäller material mm. Vi hade exempelvis stommar i massiv furu, fasta hyllplan, trälådor i massiv sinkad ask och luckor i massiv ask.
 
  • Gilla
Elin DS
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har också köpt kök och annan inredning från Himle Kök. Bor i Sthlm län och åkte ner till Träslövsläge för beställning och genomgång. Vår beställning skulle ha kostat minst det dubbla i Sthlms-trakten. Vi gjorde beställningen hösten -06. Däremot såldes företaget för nåt år sedan. Hur det har påverkat priser och kvalitet vet jag inte. Vi är i alla fall fortfarande supernöjda med vår inredning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.