Tätskickt i platsbyggd garderob i våtrum, (zon1 och 2).

  • Jag hade valt att även sätta tätskickt motsvarande zon 1 inne i garderob.

    0 Röster 0,0%
  • Annat. Jag skriver mitt alternativ i tråden.

    0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    3
Hej på er alla. Jag bygger just nu ett badrum där jag även ska bygga en större garderob/mindre förråd.

Garderoben kommer byggas i ett hörn och ett utrymme kommer skapas mellan garderob och motsatt hörn som möjliggör en duschnisch.

Nu till min fråga. Golvet i garderobsutrymmet kommer klassas som våtrumsgolv zon1. Men utöver detta, hade ni valt att tätskikta garderobens yttre väggar för att möjliggöra målad träpanel i garderoben eller skulle ni satt tätakickt även i garderoben?

Vänligen
Tobias
 
T TobiasGren skrev:
Garderoben kommer byggas i ett hörn och ett utrymme kommer skapas mellan garderob och motsatt hörn som möjliggör en duschnisch.
Bygg hela utrymmet som ett våtrum.

Bygg sedan garderoben/förrådet som ett rum i rummet. Använde gemensamt golv i badrum och garderob.

Om du vill ha annan väggbeläggning i förrådet, bygg förrådets vägg med en luftspalt mot badrummets våtrumsvägg.

Bygg INTE våtrum på våtrum, du stänger då in fukt i utrymmet mellan tätningsytorna, det blir inte bra.
 
  • Gilla
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
Håller med föregående talare.
 
T TobiasGren skrev:
Hej på er alla. Jag bygger just nu ett badrum där jag även ska bygga en större garderob/mindre förråd.

Garderoben kommer byggas i ett hörn och ett utrymme kommer skapas mellan garderob och motsatt hörn som möjliggör en duschnisch.

Nu till min fråga. Golvet i garderobsutrymmet kommer klassas som våtrumsgolv zon1. Men utöver detta, hade ni valt att tätskikta garderobens yttre väggar för att möjliggöra målad träpanel i garderoben eller skulle ni satt tätakickt även i garderoben?

Vänligen
Tobias
Hej! Hur blev garderoben? Vi går i samma tankar och undrar hur klarar garderoben fukten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.